2015, een nieuw jaar met nieuwe trends

Een nieuw jaar betekent ook dat er weer diverse lijstjes ontstaan met nieuwe trends die we kunnen verwachten. Zo ook dit jaar uiteraard. Daarom hebben wij er een viertal uitgepikt die wellicht ook voor u interessant kunnen zijn.

(more…)


Branded ContentOok in het nieuwe jaar blijft branded content een belangrijke tool om autoriteit en vertrouwen te creëren. Content is daarmee erg belangrijk, mits de content er toe doet. Interessante content voor veel potentiële bedrijven en klanten om een bedrijf te gaan volgen of online gevonden te worden.

Transparantie: Het maken van beloftes en mooie verhalen, we kennen ’t allemaal. Door het delen van veel informatie en ervaringen wordt het voor klanten gemakkelijker om te beoordelen of ze loyaal willen zijn aan uw bedrijf. Wanneer er vragen onbeantwoord blijven, zal de potentiële klant zich minder snel aan uw bedrijf verbinden.

Mobiel bezoek Een trend die op vele lijstjes in 2014 ook al vermeld stond. Maar toch zijn er nog veel websites die niet geschikt zijn voor smartphones of tablet. Steeds meer consumenten maken gebruik van andere apparaten dan een desktop. Deze lijn zal zich in 2015 voortzetten en het zou toch zonde zijn als u bezoekers verliest omdat uw website niet responsive is.

Onderscheidend drukwerk: Iedereen kent ze wel de berichten van bedrijven die vanaf nu alleen nog maar ‘paperless’ werken. Alles digitaal verwerken, catalogussen verschijnen bijna niet meer als papier. Dit gebeurd op volle toeren, een brij van apps, video’s etc. komen als paddenstoelen uit de grond. Hierdoor springt bijzonder drukwerk er eigenlijk des te meer uit. Ontwikkel daarom in 2015 ook niet nóg een digitale catalogus maar besteed budget aan een stukje drukwerk wat uniek is. Denk bijvoorbeeld aan een bijzonder magazine voor uw klanten of presenteer u nieuwe op product of een tastbare manier.

Nu kan het zomaar zijn dat een van deze trends ook door uw gedachten zijn geschoten om in 2015 aan te gaan werken. Als business-to-business mediabureau kan Elma Media u adviseren met wat voor u de beste mediastrategie kan zijn. Onze medewerkers helpen u graag verder aan een succesvol 2015!