8 Tips voor een betere nieuwbrief-open rate

8 Tips voor een betere nieuwbrief-open rate
Eén druk op de knop en uw e-mailnieuwsbrief vindt zijn weg naar legio mailboxen. Maar hoe zorgt u ervoor men de nieuwsbrief daadwerkelijk opent én leest? Met deze tips verhoogt u de opens en clicks gegarandeerd.

(meer…)


Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 12 mensen een e-mailnieuwsbrief opent. Dat percentage krikt u natuurlijk liever op. Met een paar slimme trucs is dat simpel te realiseren.

1. Maak uw mail responsive
E-mails worden steeds meer op mobiele apparaten gelezen. De nieuwsbrief moet dus goed leesbaar zijn op een mobiele telefoon en links/buttons gemakkelijk aan te raken. Vermijd te kleine links!

2. Sterk onderwerp
Kies voor een pakkende onderwerpregel die de lezer direct triggert en aanzet tot actie.

3. Korte tekst, functioneel beeld
Korte teksten komen krachtig en overtuigend over. Lange lappen leest niemand. Zorg voor prikkelende koppen en toepasselijk beeld.

4. Hanteer een duidelijk format
Kies een duidelijke structuur. Zet een link bijv. standaard in de tekst óf op een aparte regel. Of maak er een button van. Plaats primaire content groot, secundaire wat kleiner.

5. Gebruik uitnodigende links
Verleidt uw lezer met mooi verpakte links die uitnodigen om door te klikken. Volsta bijvoorbeeld niet met ‘lees meer’, maar gebruik ‘lees meer over succesvolle ledenbinding’.

6. Kies 1 call to action
Overlaad de lezer niet met call to actions (CTA’s). Eén, hooguit twee, CTA’s is max. En herhaal ze gerust op verschillende plaatsen in de nieuwsbrief.

7. Segmenteer: stem inhoud af op de lezer
Maak verschillende versies van uw nieuwsbrief. Kies 70% content die voor elke lezer geschikt is en stem de overige 30% af op uw ontvanger. Potentiële leden bijvoorbeeld willen andere zaken lezen dan bestaande leden.

8. Test en registreer
Ga na op welke dag en welk tijdstip uw e-mails het meest worden geopend en welke onderwerpregels het beste scoren. Doe er uw voordeel mee!