Adverteren in print wint

LinkedIn, Twitter, YouTube en Facebook zijn onverminderd populair als het gaat om B2B-communicatie via sociale media. Maar voor adverteren grijpt menig B2B-organisatie toch ook naar print- en andere offline media.

(more…)

Sociale media worden gezien als een prima platform om in gesprek te raken met (potentiële) klanten. Ze helpen, als marketingtool, hogere doelen te realiseren dan enkel platte verkoop. Ze dragen bij aan loyaliteit, klanttevredenheid en het creëren van een merkvoorkeur. 94% van de B2B-organisaties gebruikt LinkedIn, 87% Twitter, 84% Facebook en 74% YouTube. Daarbij wordt LinkedIn als meest effectief gezien, op de voet gevolgd door Twitter en YouTube.

Opvallend is dat voor adverteren vaker wordt gekozen voor print- en andere offline media. Zoekmachinemarketing staat op 1, adverteren in printmedia op 2, terwijl tweets en LinkedIn-advertenties op plek 4 en 5 staan. Verrassend is dat men verwacht het grootste effect te krijgen via zoekmachinemarketing, terwijl adverteren in printmedia lager scoort dan o.a. LinkedIn advertenties.