Tien jaar geleden zag het er nog naar uit dat kopen via internet vooral een trend in de consumentenmarkt was. Maar die trend sloeg over: internet is nu net zo relevant voor de industriële B2B-markt. Voor een groot deel komt dat doordat bedrijven switchen van telefonische naar online verkoop. Slim, want er zijn fikse kosten te besparen (tot wel 90 procent!) door klanten zelf – zonder tussenkomst van verkopers – te laten bestellen, stelt Forrester in het rapport ‘US B2B eCommerce Forecast: 2015 to 2020.’
Grootste kans van slagen heeft echter multichannel marketing, volgens Forrester. Want B2B klanten spenderen meer als zij zowel offline als online worden geholpen. Hier ligt dus een schone taak voor veel ondernemingen.
Hoe staat het met uw B2B communicatie? Bent u zowel offline als online in contact met uw doelgroep? Heeft u expertise op dat vlak of gewoon een frisse blik nodig: bel dan Elma. Wij weten de meest effectieve wegen te bewandelen die ertoe leiden dat u op alle fronten in beeld én in contact blijft met uw relaties.