Brancheorganisatie: communiceren en meerwaarde bieden

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn brancheorganisaties vandaag de dag nog springlevend. “Ze vormen een belangrijke schakel in de economische ontwikkeling van Nederland”, stelde VNO-NCW-voorzitter Hans de Boer onlangs.

(meer…)

Communiceren

“Het werk van brancheorganisaties is onmisbaar voor ondernemers en dat moet worden verteld.” Communiceren is dus het toverwoord. En laat Elma daar nou uitstekende middelen voor ontwikkelen.

Meerwaarde als brancheorganisatie

Brancheorganisaties moeten een duidelijk meerwaarde hebben. Tijdens het symposium ‘Grensverleggende brancheorganisaties’ op 21 april jl. in Den Haag gaf De Boer aan dat het lidmaatschap van een brancheorganisatie geen vanzelfsprekendheid meer is. Hij merkte op dat de relatie tussen leden en brancheorganisaties de laatste jaren sterk verzakelijkt is. “Brancheorganisaties moeten er toe doen, relevant zijn. Anders is het risico van het opzeggen van het lidmaatschap groot.”

De brancheorganisaties moeten hun leden dus echt iets bieden waarmee zij hun voordeel kunnen doen. Een goede communicatiestrategie is daarbij een belangrijk aspect. Het gaat om de juiste keuzes maken, welke doelen u voor ogen hebt en hoe uw leden te bereiken. Als uw mediapartner stippelen we graag met u een plan uit om de juiste keuzes te maken. En vooral goed te communiceren. Communicatie met leden is essentieel voor een goede relatie. Met kwalitatief en informatief sterke communicatiemiddelen, zowel online als in print. Die middelen verzorgt Elma al voor verschillende grote brancheorganisaties. Wie volgt?