Customer journeys: voor ultieme klantbeleving en succesvolle marketing

Wie is uw potentiële klant? En hoe is zijn interactie met een merk? Voor de ultieme klantbeleving is het slim om customer journeys in kaart te brengen: welke reis leggen uw klanten af voordat zij een product of dienst afnemen?

(more…)

Zowel in b2b als b2c doorlopen kopers een bepaalde customer journey. Die te kennen, maakt het mogelijk beter in te spelen op informatiebehoeften van klanten, de kans op succesvolle campagnes te vergroten en beter inzicht te krijgen in relevante contactmomenten.

De customer journey bestaat uit de volgende fasen:

1. Awareness > De koper is zich bewust van het probleem/zijn behoefte en oriënteert zich. Hij overweegt verschillende opties, maar neemt nog geen definitieve beslissing.
2. Consideration > De koper heeft een short list, heeft verschillende partijen benaderd met vragen en weegt de voor- en nadelen af.
3. Decision > De koper hakt de knoop door en kiest.

Lead nurturing
Is de lead goed genurtured? Oftewel, is de potentiële klant zó gevoed met informatie, dat hij klant wil worden? Grote kans dat sales een succesvolle deal kan sluiten.