Dé 3 online marketingtrends voor 2016

Waar moet u als marketing- of communicatieprofessional in 2016 op inzetten? Wat draagt bij aan uw (online) marketingsucces? Wij zetten de belangrijkste online marketing- & communicatietrends voor dit jaar op een rij.

(more…)


Natuurlijk wilt u bijblijven. En liever nog: vooroplopen. Inhaken op de modernste marketingtrends is dan ook een slimme zet. Scott McCorkle, ceo van Salesforce Marketing Cloud. voorziet drie grote marketingthema’s:

1. Ad Blocking
De snel toenemende acceptatie en inzet van adblockers in 2015 zal niemand zijn ontgaan. Die stijgende lijn zet zich in 2016 verder voort. De groeiende populariteit van adblockers maakt uitgevers die ruimte bieden aan native advertising meer gewaardeerd. Mits het gaat om relevante content, die niet opdringerig is en zich kenmerkt door een consistent goede gebruikerservaring.
CRM speelt hierbij een belangrijke rol, omdat alle digitale communicatie zowel op de juiste doelgroepen gericht moet zijn alsook relevant voor waar de klant zich op dat moment bevindt in de customer journey.
2. E-mailmarketing
De customer journey is de toekomst van marketing, waarbij e-mail de basis is. E-mail zorgt voor 30% van alle e-commerce omzet. 91% van de consumenten checkt en leest – minstens één keer per dag – zijn e-mail op de smartphone. Marketeers kunnen e-mail combineren met inzichten uit de klantgegevens vanuit verschillende kanalen en apparaten om zo berichtgeving te personaliseren, zoals klanten tegenwoordig graag willen.
3. Personaliseren
Waar het in de 20e eeuw nog draaide om de massa, gaat het in de 21ste eeuw overduidelijk om het individu: consumenten willen zoveel mogelijk personalisatie. Gepersonaliseerde content en customer centricity zijn heel belangrijk in 2016.