“Elkaar versterken en samenwerken”

Corona heeft voor de branche- en beroepsverenigingen voor een toename van leden gezorgd. Ook NMT mocht een groot aantal nieuwe leden verwelkomen. Solar Nederland vertelt waarom zij juist nu lid zijn geworden van de NMT. “We waren bij Solar Nederland al een tijdje aan het kijken bij welke branchevereniging we wilden aansluiten. Waarom we voor NMT gekozen hebben? (meer…)

Ze zijn in ons opzicht een paar levels hoger dan andere verenigingen. Vaak zijn deze verenigingen niet zo op de inhoud. Bij NMT wordt er geïnformeerd over de markt tijdens netwerkevenementen, het jaarverslag gaat de diepte in en dat geeft ons inzicht en veel toegevoegde waarde voor onze eigen strategie. Daarnaast krijgen we tijdens de NMT evenementen de mogelijkheid om diverse mensen te spreken die een andere invalshoek van de marktontwikkelingen hebben.”, aldus Solar Nederland als we hen vragen waarom ze juist nu lid zijn geworden.

Corona
Solar Nederland ziet dat de markt sinds half juli weer wat aantrekt: “De projecten die in maart on hold zijn gezet, lijken weer opgestart te zijn. We zagen ook dat onze klanten minder, of zelfs geheel niet, internationaal konden reizen. Tot nu toe zagen we afhankelijk van het segment soms nauwelijks maar ook wel harde impact, en het is te verwachten dat iedereen hier last van krijgt. Wat we ook merkten was dat het niet altijd even duidelijk was op welke wijze de maatregelen het beste uitgevoerd konden worden, maar ook dit is iets wat tot de dag van vandaag nog steeds speelt.

Toekomstmuziek
Solar is een internationale elektrotechnische groothandel, die natuurlijk industriële componenten levert, maar buigt zich ook over de vragen waar een bedrijf mee kan zitten. Zoals: hoe kunnen logistieke of financiële processen verbeterd worden?

Een aantal jaar geleden is er weer nieuw leven geblazen in de Marine en Offshore divisie. Het bedrijf gelooft in samenwerken en elkaar sterker maken. Zo staan een aantal leden van NMT ook in goed contact met Solar. “Iedereen heeft zijn specialisaties en is ergens sterk in. Als we dan samen de markt op gaan en een driehoeksverhouding creëren, heeft de klant daar uiteindelijk ook het meeste aan. Daar moeten we als sector voor gaan.”

Bron: NMT