Elma Media flink in de lift

Elma Media heeft een prima jaar achter de rug. Zowel in Nederland als België ging het goed met het bedrijf, dat zich steeds meer ontpopt tot de toonaangevende offline en online communicatiespecialist voor beroeps- en brancheorganisaties. In het totaal werd het klantportfolio met maar liefst acht nieuwe opdrachtgevers uitgebreid.

(meer…)

Elma Media zit flink in de lift

In Nederland sloot kortgeleden de Koninklijke Vereniging voor afval- en reinigingsmanagement (NVRD) zich bij Elma aan. Directeur Michiel van Overbeek: ,,Dat is een mooie opdracht die bestaat uit zowel offline media, zoals 10 keer per jaar het vakblad ‘GRAM ’, maar daarnaast ook 24 digitale nieuwsbrieven en de internetsite (banners). Verder hebben we een overeenkomst gesloten met de Koninklijke Organisatie van Verloskundigen (KNOV) om zes keer per jaar het blad ‘Tijdschrift voor Verloskundigen’ te maken. Tevens, en dat heeft niets met de vorige opdrachtgever te maken, Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS). Voor KNS gaan we het vakblad ‘De Slager’ verzorgen en de wekelijkse digitale nieuwsbrief.’’

Eerder dit jaar traden ook Algemene Nederlandse KappersOrganisatie (ANKO), Vereniging voor Hoveniers en Groenvoorzieners (VHG), Federatie van Ondernemers in Carrosserie- en Wagenbouw en Aanverwante bedrijven (FOCWA) toe tot het Elma-gilde.

Elma Multimedia België

De vestiging van Elma in België deed eveneens goede zaken in 2017. Zo werd bijvoorbeeld de Federatie Kinderopvang als nieuwe opdrachtgever verwelkomd. Directeur André De Vulder: ,,Federatie Kinderopvang is een jonge beroepsorganisatie die tot doel heeft de rechten en belangen te verdedigen van de sociale ondernemer, zaakvoerder of verantwoordelijke in de kinderopvang. Zij zetten zich in voor een gezond en sociaal ondernemersklimaat voor de hele sector. Elma Multimedia heeft Federatie Kinderopvang begeleid bij het inzetten van een sterke communicatiemix, waarbinnen we kiezen voor een sterke on- en offline aanwezigheid. Aanvankelijk werd gekozen voor het communiceren via de website, maar binnen de exploitatieformule gaat Elma ook een periodiek verzorgen, zowel de opmaak, productie als verzending. Dit blad verschijnt vier per jaar. Het eerste nummer staat gepland voor het komende voorjaar.’’

BioForum Vlaanderen

Een andere mooie nieuwe opdracht die Elma Multimedia verwierf, is de herpositionering van het vakblad Bio Actief van BioForum Vlaanderen vzw. Dat is de sectororganisatie van de Vlaamse biologische landbouw- en voedingsector met als achterban boeren, verwerkende bedrijven, verdelers, grootdistributie, kleinhandel en foodservices. Zij verenigt en ondersteunt de hele keten, wat zorgt voor een krachtige ketenwerking. Daarnaast horen ook controleorganisaties, onderzoeksinstellingen en maatschappelijke organisaties tot de sector. De Vulder: ,,We hebben samen met BioForum Vlaanderen nagedacht over het versterken en rendabel maken van hun mooie periodiek Bio Actief. Dat verschijnt vier keer per jaar in een oplage van 2.600 exemplaren. Elma gaat de acquisitie doen voor het periodiek, in lijn met het charter voor de biosector en met respect voor alle belangen. Het eerste nummer wordt verwacht in maart 2018.’’