Facebook inzetten voor ledenwerving en -binding

Heeft u als vereniging moeite om in contact te komen met potentiële leden? En vindt u het lastig om bestaande leden te overtuigen van de meerwaarde van het lidmaatschap van uw branche- of beroepsvereniging? Denk dan ook eens aan Facebook: dé manier voor ledenbinding en –werving.

(more…)

Het zal u niet ontgaan zijn dat de rol van social media in de afgelopen 10 jaar gigantisch is gegroeid en simpelweg een belangrijk onderdeel is geworden van het dagelijkse ritme van miljoenen mensen. De ontwikkelingen en netwerken volgen elkaar in rap tempo op, maar één ding staat vast: social media zijn geen hype maar dé nieuwe manier om internet te gebruiken.

Om in contact te komen met uw (potentiële) achterban moet u zijn waar uw doelgroep zich bevindt en dat is nu en de komende jaren op Facebook. Van jong tot oud, echt iedereen maakt gebruik van Facebook: op dit moment bijna 10 miljoen Nederlanders, waarvan ruim 6,8 miljoen dagelijks. De grootste stijgers in het gebruik zijn zelfs de ouderen.

Doelgroepgericht
Het is noodzaak uw boodschap af te stemmen op uw doelgroep, maar ook op waar uw doelgroep zich bevindt. Doet u dit niet, dan loopt u risico de connectie met uw doelgroep definitief te verliezen. Elma Media heeft social media experts in huis, die u kunnen helpen via Facebook effectief in contact te komen met uw achterban en zo ook via deze weg een meerwaarde te bieden aan uw bestaande leden.

Wat kunnen wij op Facebook voor uw vereniging betekenen:

Ledenwerfcampagnes

Wij zorgen voor effectieve plaatsing van uw advertenties op Facebook. Daarmee kunnen wij een enorm bereik realiseren en de juiste mensen aanspreken. Wij ‘targetten’ zeer gericht op de mensen die passen bij uw vereniging. Met een relatief laag budget bereikt u een fors deel van uw potentiële achterban. Het doel? Zorgen dat oprecht geïnteresseerde potentiële leden hun gegevens achterlaten, zodat u contact kunt opnemen om persoonlijk kennis te maken.

Wat wij op Facebook voor uw leden kunnen betekenen?  

Leden in contact brengen met nieuwe klanten

Met gerichte campagnes op Facebook kunnen wij effectief en op regionale basis potentiële klanten ‘aandragen’ bij uw leden. Ze laten hun gegevens achter, zodat uw leden contact kunnen leggen met deze leads en uiteindelijk meer omzet vergaren. Een mooi voordeel, dat ze via uw vereniging kunnen bereiken.

Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u meer informatie ontvangen? Neem dan contact op met Ellen Dekker via e.dekker@elma.nl of via 06-12 93 29 09