FOCWA inspireert vakmannen en -vrouwen tot in de kantine

FOCWA lanceerde in juni een ‘kantinejournaal’ voor werknemers van al haar leden. Met dit initiatief wil de brancheorganisatie voor schadeherstelbedrijven de kennis over technologische ontwikkelingen in de sector versterken. De toenemende complexiteit van auto’s, autoruiten, caravan, campers, trucks en motoren vraagt immers om meer kennis en kunde. (meer…)

Leden van de vereniging contacteren FOCWA nu al veelvuldig voor hulp en ondersteuning bij technische issues. De technische helpdesk vormt hierbij al jaren het hart van het FOCWA kenniscentrum. Het team van FOCWA Techniek zet jarenlange kennis en expertise in om leden te voorzien van tips, tricks en uitgebreide reparatieadviezen. Dagelijks kunnen leden bij de technische helpdesk terecht met vragen over nieuwe verbindingstechnieken, kalibratie van ADAS-systemen, (de)montageprocedures en voertuigelektronica, specifiek voor automerk en -type.

Femke Teeling, directeur FOCWA: “De medewerkers van de FOCWA Technische Helpdesk ontwikkelen daarnaast technische tips voor de FOCWA nieuwsbrieven en het FOCWA magazine. Maar zij organiseren ook workshops over technische thema’s, zoals kalibratie van ADAS-systemen en lijmverbindingen voor autoruitherstelbedrijven. Met onze leden zoeken wij naar oplossingen voor de uitdagingen die in de werkplaats voorkomen. Zo borgen we samen ‘veiligheid door vakmanschap’.”

Kantinejournaal
Om in te spelen op de toenemende complexiteit van auto’s, autoruiten, caravan, campers, trucks en motoren, lanceert FOCWA nu een kantinejournaal. Op gezette tijdstippen in het jaar wil de brancheorganisatie technische tips en informatie verspreiden onder de medewerkers van FOCWA-bedrijven.

Teeling: “Via het kantinejournaal streven we ernaar dat werknemers aan de koffiemachine of aan de kantinetafel met elkaar in gesprek gaan over technische uitdagingen en oplossingen. In onze eerste uitgave focussen we bijvoorbeeld op de meest gestelde vragen aan de Technische Helpdesk.”

Het kantinejournaal is een aanvulling op het FOCWA-magazine en de nieuwsbrieven. Waar het FOCWA magazine voornamelijk inspeelt op het inspireren van ondernemers, is het kantinejournaal voornamelijk gericht op de technische informatie voor medewerkers.