Jonge 30’ers bereiken? Dat doet u zo!

Geboren tussen ’80 en ’90 en geleidelijk meegegaan in de opmars van internet: dat zijn de millenials, oftewel generatie Y. Hen bereiken vraagt om een slimme aanpak. Hoe? Met deze 3 eenvoudige tips.

(meer…)


De jonge dertigers vormen zo’n 50% van het potentieel ‘interessante leden’ en verschilt in mediagebruik van andere generaties. Maar veel verenigingen zetten niet specifiek op hen in. Net zo min als op de generatie erna, generatie Z, die opgroeide met internet. De vraag is of deze groep dan wel voldoende worden bereikt.

Belangrijk is dat deze generaties persoonlijk worden benaderd en als individuen worden ingezet, niet enkel als ontvangers. Daarbij is het slim de bestaande mediamix uit te breiden met nieuwe componenten als ‘social influencer’. Daarmee wordt het potentieel van internet/sociale media ook voor ledenwerving ingezet en is het effect om deze doelgroep te bereiken optimaal.

1. Maak gebruik van influencers
Communiceer met influencers die een fikse achterban hebben op Twitter en gebruik een hashtag.

2. Bouw een langetermijnrelatie op met influencers
Doe zoals pr-mensen doen met journalisten: zorg voor goed contact.

3. Denk na over de hashtag
Door een goede hashtag neer te zetten, stimuleer je dat beïnvloeders nadenken over hoe ze hun sociale kanalen gaan inzetten. Zo mis je geen social media posts en kun je meten wat het resultaat is.