Jonge lezers geven ANKO-magazine een 9!

Afgelopen zomer was het een jaar geleden dat de eerste editie van ANKO Kapperszaken ‘nieuwe stijl’ verscheen.  Sinds 2017 maakt de ANKO, de branchevereniging van professionele kappers, dit ledenmagazine samen met Elma Media. Met een compleet vernieuwde bladformule en prikkelende vormgeving wilde de ANKO haar magazine echt van nu maken, nog beter aansluiten bij de beleving van de kapper en ook een jongere doelgroep aanspreken. Na een jaar samenwerking nam de ANKO de proef op de som… (meer…)

De ledenmonitor waar de branchevereniging sinds dit voorjaar gebruik van maakt, bood de perfecte methode om de mening van de lezers te peilen. Uit het onderzoek blijkt nu dat de leden ANKO Kapperszaken gemiddeld een rapportcijfer 7,9 gaven, waarbij de vrouwen (8,0) iets enthousiaster waren dan de mannen (7,8). Maar opvallender was dat het rapportcijfer stijgt naarmate de lezers jonger zijn. ANKO-leden van 30 jaar of jonger geven het magazine gemiddeld een 9,0.  Met zo’n rapport kun je thuis komen!

Femke Vijn van de ANKO: “We hebben niet alleen veel werk gemaakt van een frisse vormgeving, maar zijn ook heel kritisch en doelgericht aan de slag gegaan met goede content. Daarbij zijn twee zaken voor ons enorm belangrijk. Als eerste zorgen we ervoor dat we alle content ‘verkapperen’. Daarmee bedoel ik dat we een boodschap die voor alle soorten mkb-ondernemers relevant is, altijd kapper-specifiek maken, zodat de lezer zich maximaal aangesproken voelt. En ten tweede speelt emotie een hele grote rol in het blad, en dan met name de trots op het kappersvak.”

Uiteraard zijn zowel de ANKO als Elma blij met en trots op de mooie resultaten. Deze zomer hebben de partijen dan ook besloten de samenwerking te verlengen. Femke: “We werken prettig samen en ik ben ervan overtuigd dat ons gezamenlijke succes nog verder uit kunnen bouwen!”