Kappersbranche kiest voor Elma Media

Even geleden berichtte NU.nl dat de kappersbranche nog niet hersteld is van de crisis. Maar de stijgende lijn is ingezet en de branchevereniging voor ondernemende kappers ANKO gaat de toekomst optimistisch tegemoet. ANKO heeft niet alleen een nieuwe communicatiemanager en directeur, maar ook een kersverse mediapartner: Elma Media.

(more…)

Net als voor vele andere brancheverenigingen is ledenbinding een belangrijk thema voor de ANKO. Het goed gelezen eigen magazine speelt daarbij een belangrijke rol binnen de communicatiemix. Hoewel alles en iedereen digitaliseert wees onderzoek uit dat de ANKO-achterban print zeer waardeert. ANKO Kapperszaken, zoals het magazine heet, is van grote toegevoegde waarde. Communicatiemanager Gonny Eussen: ”Hoewel het blad al goed gewaardeerd werd, willen we samen met Elma Media ons magazine naar een nog hoger niveau brengen. Enerzijds willen we onze leden inspireren en informeren op het gebied van ondernemerschap, maar nog belangrijker is dat we onze kappers laten voelen dat we naast ze staan. Ondernemende kappers zijn vaak in de eerste plaats gepassioneerde ambachtsmensen die trots zijn op hun vak. Dat wij die trots met ze delen willen we ze echt laten voelen. In Elma Media hebben we een partner gevonden die dat heel goed begrijpt. Sterker nog; samen hebben we al allerlei ideeën hoe we dit de komende tijd handen en voeten gaan geven. ”

Focus op ondernemen biedt kansen
“We willen in het blad een brede blik geven op de kappersbranche. En dan niet zozeer op het gebied van haarmode – daar hebben we in Nederland een aantal fantastische, vaktechnische bladen voor – maar op het gebied van ondernemen als kapper en alles wat daarbij komt kijken. Denk aan marketing, sales, financiën, service, collectieve lobby, wetgeving, consumentengedrag, enzovoort. De dagelijkse praktijk van onze leden is en blijft daarbij ons uitgangspunt.”

Een goede exploitatie van het magazine is uiteraard een belangrijke voorwaarde voor succes. Zowel ANKO als Elma zien kansen om met een sterk magazine adverteerders te binden. ANKO Kapperszaken is immers uitsluitend gericht op ondernemers. Daarin is het blad uniek en biedt het leveranciers een prachtige toegang  tot beslissers in de kappersbranche.

‘What makes them tick’
Heeft Eussen nog een tip voor andere verenigingen? “Jazeker! Het draait allemaal om waar het hart van je leden ligt. What makes them tick. Als je dat weet, kun je ze blij maken en verbinding vinden. Dat hoeft niet altijd groots en meeslepend, maar kan ook met kleine acties die een glimlach veroorzaken. Het moet immers – naast nuttig – ook leuk zijn om lid te zijn van een vereniging. Een kaartje, een grapje, een leuke facebookpost: Raak ze, en je wint hun hart. ”

Elma Media is de mediapartner van de ANKO. Wij gaan het ondernemersblad voor de kappers restylen en verfrissen. Daarnaast verzorgen wij voor een groot deel de redactie, bijkomende fotografie en productie. Om de kosten voor de ANKO te drukken, bieden wij de toeleveranciers een waardevol platform aan. Samen met de adverteerder wordt er een effectieve mediacampagne ontwikkeld om op het juiste moment onder de aandacht te komen bij hun doelgroep.

Artikel nu.nl.