Ken uw leden. Check membership journeys

Inzicht in membership journeys is onmisbaar bij het behouden van huidige en werven van nieuwe leden. Wie zijn uw leden, wat zijn hun doelen en hoe levert u daar als vereniging een substantiële bijdrage aan? Dat inzicht krijgt u in deze stappen.

(more…)

Membership journeys helpen u niet alleen huidige leden te binden en nieuwe te werven, maar ook om nieuwe proposities, producten en diensten te ontwikkelen, zodat u een duidelijke meerwaarde kunt etaleren.

U brengt de journeys in kaart door te achterhalen:

1.wat drijfveren, behoeften en wensen zijn van (potentiële) leden plus de context waarin deze bestaan;

2.hoe leden wensen en behoeften uiten en invullen, welke ‘milestones’ ze voor ogen hebben richting einddoel en of er alternatieven zijn;

3.welke criteria leden hanteren om te bepalen of ze succesvol zijn in het behalen van milestones en einddoelen;

4.welke touchpoints leden gebruiken/tegenkomen;

En tot slot: smeed bovenstaande inzichten tot een geheel en doe er uw voordeel mee.