Leden centraal in nieuw vakblad FOCWA

Aan de kracht van print magazines kunt u niet meer voorbijgaan. Ook Vereniging FOCWA Schadeherstel koos recent expliciet voor het (samen met Elma Media) opstarten van een vakblad als aanvulling op de bestaande communicatiemix. “Een magazine maakt FOCWA letterlijk ‘tastbaar’”, zegt FOCWA-directeur Femke Teeling.

(more…)

Moet je anno 2017 als branchevereniging nog met een magazine starten? Hebben leden wel een vakblad nodig als zij de noodzakelijke informatie voor het uitoefenen van hun vak gewoon van internet kunnen halen? Het antwoord is simpel: ja, een magazine is zeker nodig vindt Vereniging FOCWA Schadeherstel.

Het FOCWA magazine doet meer dan de benodigde vakinformatie leveren. Dit magazine zorgt voor binding en interactie met de leden, voor vertrouwen en het creëert loyaliteit. Met dit magazine laat FOCWA Schadeherstel de leden zien waar de vereniging zich mee bezighoudt en hoe wij ons voor hen inzetten. We laten zien dat de FOCWA leden voor kwaliteit en vakmanschap staan. Dit magazine laadt het verhaal van FOCWA als dé brancheorganisatie in de schadeherstelsector. Daarom is er een nieuw magazine ontwikkeld, als waardevolle aanvulling in de 360 graden communicatiestrategie naar leden en stakeholders.

Directeur Femke Teeling: ”Ons FOCWA magazine laat zien waar de vereniging zich mee bezighoudt en hoe het zich inzet voor de leden. Het is een magazine voor ondernemers én werknemers binnen de schadeherstelbranche die trots zijn op hun vak en openstaan voor nieuwe ideeën. De leden zullen centraal staan in vrijwel alle artikelen: we nemen een kijkje bij hen in de keuken. Zo kunnen FOCWA schadeherstelleden elkaar inspireren. Het magazine geeft de vereniging een gezicht en laat zien dat Vereniging FOCWA Schadeherstel hét kenniscentrum is op gebied van techniek, equipment en scholing.”

Schadeherstel, een vak apart
Vakmanschap is hét strategische thema van FOCWA Schadeherstel en vormt daarmee ook het kloppend hart van het nieuwe magazine (en komt in alle artikelen terug): schadeherstel, een vak apart. Dit gaat overigens niet alleen over het vak van schadehersteller, maar ook over bedrijfsvoering en ondernemerschap. FOCWA is onderdeel van een brede automotive industrie met een eigen maatschappelijke verantwoordelijkheid: inspelen op de snel veranderende markt is noodzakelijk.

Heeft u nog een tip voor andere verenigingen?
“’Let’s create impact’. We merken dat consumenten steeds meer op de digitale snelweg aanhaken om geïnformeerd en geïnspireerd te geraken door organisaties als FOCWA. Maar het beklijvende van een magazine is nog steeds erg belangrijk. Een magazine maakt FOCWA letterlijk ‘tastbaar’. Ons doel is niet om magazines te maken, maar om impact te genereren bij onze leden en stakeholders zodat we als branche met alle middelen waarover we kunnen beschikken samen met onze leden de kwaliteit van het herstel en het imago van ons vak te borgen.”