Magazineadvertenties blijven effectief

Adverteren in magazines blijft onverminderd succesvol. 37 Procent van de lezers onderneemt actie of is van plan dat te doen na het zien van een advertentie, zo blijkt uit onderzoek van Readex Research*. De advertenties worden gezien als een relevant, natuurlijk onderdeel van het magazine en daarmee als gewaardeerde content. Daardoor is er nauwelijks irritatie en ontwijkgedrag.

(more…)

Scoren met magazineadvertenties
Tussen 2008 en 2014 is de aandacht van lezers voor magazineadvertenties licht gestegen. Ze worden door zeven op de tien lezers bewust gezien: in 2014 bekeken ze de advertenties evenveel of zelfs iets meer dan zes jaar daarvoor. Het percentage lezers dat daadwerkelijk actie onderneemt na het zien van een advertentie blijft met 37 procent hoog. Die actie varieert van een website bezoeken of iets posten op Facebook tot informatie opvragen en naar een winkel gaan.

* In het zogenoemde RedSticker onderzoek zijn ‘gezien-’ en ‘gelezen-data’ van 5.181 advertenties in Canada geanalyseerd, alsook de ‘acties ondernomen/gepland-data’van 11.051 advertenties (allen 1/1 pagina full colour) van 2008 tot en met 2014.