Magazines: niet alleen voor bejaarden

Tijdschriften zijn bij millennials nog niet uit de gratie, al heeft een combinatie van print en online de voorkeur. Magazines hebben dus nog steeds toekomst, mits hun digitale platform wordt ingezet als aanjager voor print. Wat betekent dit voor u als vereniging?

(more…)

Millennials (16-30 jarigen) hechten nog altijd waarde aan printmagazines. 45% leest 1 of meerdere magazines per maand; mannen gemiddeld 2,5 en vrouwen 2 titels per maand. 32% heeft een abonnement. De jongeren zien printmagazines zeker niet als medium voor bejaarden.

Factchecking
Voor nieuws, trends en informatie gebruiken millennials verschillende bronnen. De helft heeft daar een dagelijkse routine voor en leest online artikelen vooral via social media. Via apps komen de jongeren bij online platforms terecht. Ze waarderen korte berichtgeving en bekijken alles kritisch: millennials doen aan ‘factchecking’.

Social selling
Een meerderheid zegt in de toekomst printmagazines te blijven lezen, maar dan in een combinatie met online. Daarbij is een belangrijke rol weggelegd voor social media: ze zijn een belangrijke aanjager voor het lezen van online artikelen én een trigger naar het geprinte product. Voor verenigingen is het dus zaak de ‘social selling’ goed voor elkaar te hebben.

*Onderzoek uitgevoerd door Novio Research.