Merk ELMA bestaat 40 jaar

Dit voorjaar bestaat de naam ‘Elma’ precies 40 jaar. Waar Elma Media in het begin van haar bestaan vooral gericht was op het produceren van jaarboeken en ledenlijsten voor verenigingen, adviseren en begeleiden wij nu verenigingen op het gebied van strategie- en koersbepaling, communicatiestrategie, ontwikkeling en de exploitatie van de mediamix. Onveranderd  is dat wij ook nu nog toeleveranciers verbinden met de leden om op die manier inkomsten voor de vereniging te realiseren. (meer…)

Er is veel veranderd. Onze rol en betrokkenheid zijn behoorlijk uitgebreid geworden’, zegt mediastrateeg Ellen Marijnissen-Dekker. Door de 40 jaar kennis en ervaring zijn we  een kennispartij voor de branche- en beroepsverenigingen. We zijn uitgegroeid naar de mediapartner van 100 verenigingen in Nederland en België en verbinden de verenigingsprofessionals ook met elkaar om kennis uit te wisselen en inspiratie op te doen. Niet meer ‘men vraagt en wij draaien’, maar een proactieve houding en open mind om de verenigingen te inspireren, te adviseren en te begeleiden.  De rol van branche- en beroepsverenigingen is door de jaren heen veranderd. Ze moeten steeds meer hun toegevoegde waarde laten zien. “Dat daagt ons uit om ze daarbij te helpen en te ontzorgen”, aldus Ellen. “De leden zijn steeds kritischer en zijn niet vanzelfsprekend meer lid. Daarnaast verandert het medialandschap.  Met onze jarenlange kennis en ervaring  adviseren en begeleiden wij verenigingen dan ook graag bij de strategie- en koersbepaling, communicatiestrategie en uiteindelijk de doorvertaling naar concrete communicatiemiddelen zoals een vakblad of een verenigingsapp.

Neem bijvoorbeeld de Netwerkapp. Dat is een mooi voorbeeld van een modern communicatiemiddel op maat te maken voor elke vereniging. Het is een prima middel om de interactie met leden te optimaliseren op een manier die past bij deze tijd. Binnenkort lanceren we nog twee nieuwe communicatieplatformen; De Kennisbank en  het Elma Content Sharing Platform. Deze zijn bedoeld om waardevolle  content van verenigingen een langer en daarmee waardevoller leven te geven. We zitten duidelijk niet stil en dat hoort bij onze huidige propositie.  Wij hebben een lange termijn visie en geloven in de rol van de branche- en beroepsverenigingen. In dit tijdperk zijn professionele netwerken belangrijker dan ooit. Duurzaam succes vraagt  om samenwerking, kennisdeling en nieuwe manieren van verbinden. Nu en in de toekomst,” aldus Ellen.
“Deze visie is mede ingegeven door het feit dat leden van branche- en beroepsverenigingen nog altijd een bovenmatige aantrekkingskracht hebben op gekwalificeerde toeleveranciers van producten en diensten.  Door focus en specialisme worden onze accountmanagers geacht om diverse sectoren volledig in beeld te hebben. Iets waar onze opdrachtgevers van meeprofiteren”, vult Silvèr Snoek aan als salesmanager, verantwoordelijk voor de commercie binnen Elma.

Taart
Wie jarig is trakteert en daarom viert Elma Media het 40-jarig bestaan van de naam en het merk met een ludieke actie. ,,Verenigingsprofessionals vragen ons weleens ‘waar komt de naam Elma toch vandaan?’. Verenigingen waar we mee samenwerken, zullen dat wellicht weten, maar algemeen bekend is het zeker niet. Daarom geven we taarten weg aan inzenders die een goed of origineel antwoord geven. De taart wordt uiteraard op kantoor bezorgd. Dus wie weet hoe de naam is ontstaan of er een leuke eigen draai aan kan geven, die kan zijn of haar antwoord voor 22 februari sturen naar Ellen Marijnissen-Dekker: e.marijnissen@elma.nl o.v.v. ‘naam Elma’.’’