In 70 jaar tijd is er veel veranderd en is het voortbestaan van de vereniging nooit vanzelfsprekend geweest. Hoewel branches enorm verschillen, laat onderzoek zien dat brancheverenigingen vaak voor dezelfde uitdagingen staan: hoe blijven leden zich verbonden voelen? Hoe wordt zichtbaar wat een vereniging doet?
ANBOS wil nu en in de toekomst relevant zijn en blijven voor haar leden. Daarom is het nu tijd voor een nieuwe look voor het jaarverslag. Aanleiding hiervoor is dat het huidige jaarverslag niet meer voldoet aan de wensen van de ANBOS. Hiervoor heeft ANBOS de hulp van Elma Media ingeroepen.
Uitstraling
Wat betreft de vormgeving had ANBOS een duidelijke wens: Het jaarverslag hoeft niet dezelfde look&feel; het mag helemaal anders. Hier is in het ontwerp rekening mee gehouden. Wat er nu ligt is een gerestyled jaarverslag, dat past in deze tijd.
Het jaarverslag zou op 16 juni gepresenteerd worden tijdens de ALV. Door Corona heeft de presentatie op digitale wijze plaatsgevonden. De eerste reacties van de leden van ANBOS zijn erg positief.