´Zorg voor een dynamisch samenspel van print en online´

Kies voor het beste van twee werelden. Dat is het credo van Elma Media, communicatie-expert voor branche- en beroepsverenigingen. ‘Mee veranderen in een veranderend medialandschap is lastig. Men neigt er al snel naar om alle communicatie online te doen, maar het gaat juist om een goed afgestemd samenspel van print en online’, zegt Michiel van Overbeek, directeur van Elma Media.

(meer…)

Michiel van Overbeek, directeur Elma Media, de mediapartner voor Branche- en beroepsverenigingen

Hoe vinden branche- en beroepsverenigingen de juiste combinatie tussen snelle content en meer verdieping? Welke informatie is beschikbaar voor iedereen en wat is exclusief voor leden? Welk budget is nodig voor de optimale mediamix? Het zijn vragen die Michiel regelmatig gesteld krijgt. ,,Dat klopt, ik voel dagelijks die zoektocht van verenigingen. Iedereen wil graag een mooie responsive website en een interactieve digitale nieuwsbrief. Maar een hoogwaardige printuitgave, die ruimte biedt voor diepgang en uitgebreide vakinhoudelijke achtergrondverhalen die ook online vindbaar is, is minstens zo belangrijk. Daarom geloven wij als Elma niet dat er een strakke lijn loopt tussen nieuwe en traditionele media, maar dat het een dynamisch samenspel moet zijn. De verschillende middelen moeten elkaar aanvullen en daarmee winnen zij zelf aan kracht. Dus benut zowel de snelheid van de digitale wereld als de rust van geprinte media. Met die combinatie informeer en inspireer je de vakprofessional op een manier die bij hem of haar past: efficiënt en professioneel. Het is aan de verenigingen de taak om daarin de juiste selectie te maken. Wij zorgen voor de juiste mix van middelen zodat relevante informatieoverdracht en leesgemak gegarandeerd zijn.’’

Verenigingsapp

Elk individueel lid moet vanuit zijn of haar vereniging de juiste informatie en kennis ontvangen om te kunnen excelleren en zo een voorsprong te hebben op de niet-professional. Maar die kennis wil een vereniging misschien wel breder uitdragen. ,,Daar komt weer dat samenspel om de hoek kijken’’, vindt Michiel. ,,Specifieke kennis houd je als vereniging graag binnenboord en daarvoor bied je een gesloten platform waarbinnen leden met elkaar informatie kunnen delen. Toch zijn er ook momenten dat je aan de buitenwacht wil laten zien wat je te bieden hebt en gun je potentiële leden een kijkje in de keuken om ze aan je te binden. We hebben er verschillende tools voor ontwikkeld die enerzijds zorgen voor het optimaal delen van nieuws en artikelen, via search, social media en newsfeeds, anderzijds hebben we een gesloten community gebouwd in de vorm van onze exclusieve verenigingsapp. Daarmee creëer je een digitale vip-omgeving waarbinnen elk lid altijd toegang heeft tot alle informatie en contact kan leggen met het eigen ledennetwerk. Door onze brede expertise op het gebied van zowel nieuwe als oude media, zijn we voor branche- en beroepsverenigingen de partij bij uitstek die de juiste mix kan maken en zorgen we ervoor dat we de Nederlandse en Belgische vakprofessional optimaal op de hoogte houden van het essentiële nieuws voor zijn professie.’’