Michiel van Overbeek over de ontwikkelingen in de media voor branche- en beroepsverenigingen.

‘Papieren media zijn veranderd van traditioneel naar exclusief en daarmee op de weg terug om opnieuw een belangrijk onderdeel te zijn van de communicatiemix.’

(meer…)

Michiel van Overbeek, directeur Elma Media, de mediapartner voor Branche- en beroepsverenigingen

Bron: Interview in de Hallo2017 business krant.

‘Communicatie is precisiewerk geworden’
‘De economische vooruitzichten voor 2017 zijn positief. Ook onze branche zal hiervan profiteren, omdat mediabestedingen weer toenemen. Er wordt een groei verwacht van 4 procent. Die groei zal trouwens online groter zijn dan offline. Oftewel, de mediabestedingen voor print gaan andermaal krimpen. Dat wil overigens niet zeggen dat papier haar langste tijd heeft gehad. Integendeel. Papieren media zijn veranderd van traditioneel naar exclusief en daarmee op de weg terug om opnieuw een belangrijk onderdeel te zijn van de communicatiemix. En met dat woord zeg ik eigenlijk meteen waar het de komende tijd steeds vaker over zal gaan: de juiste samenstelling van media. Daarmee wordt immers de kracht en dus effectiviteit van uw boodschap bepaald. Want communicatie van vandaag is precisiewerk geworden.’

Meegegroeid
‘Als mediabedrijf zijn we meegegroeid in deze ontwikkeling en onderscheiden we ons met een divers media-aanbod gekoppeld aan een uitstekende dienstverlening. Met een pro actieve en vernieuwende houding nemen we onze opdrachtgevers mee in deze boeiende tijd. Dat heeft het afgelopen jaar geresulteerd in een gestage groei, die zich heeft geuit in een toename van het aantal opdrachtgevers voor wie wij media uitgeven en het aantal adverteerders die wij een gericht podium bieden voor hun boodschap. Inmiddels geven wij in de Benelux zo’n 100 titels uit, veelal voor brancheverenigingen. De rol van deze verenigingen verandert sterk en wij helpen ze met onze expertise en ervaring om ze zo goed mogelijk met hun achterban te laten communiceren. En juist door ons brede netwerk en het grote aantal titels hebben wij voor elke adverteerder een passend medium. Zo is ELMA al 37 jaar een strategische spin in het web.’