Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
Top van de berg

Tip 4 en Tip 5

Een gewaardeerde, aantrekkelijke en relevante partij zijn voor huidige én nieuwe leden? Met deze tips moet dat lukken.
(meer…)

"Uw vereniging is niet het netwerk, maar maakt het bestaan van het netwerk mogelijk".
Strategie adverteren

Succesvol branchespecifiek adverteren met slimme strategie

Zomaar in het wilde weg adverteren, dat doet niemand. Meestal zit er wel een gedachtegang achter, maar toch levert die vaak nét niet het gewenste resultaat op. Dat is niet vreemd, want effectief adverteren is écht een vak apart. Een vak dat Elma al jaren succesvol beheerst.

(meer…)

De aanpak van onze mediaprofessionals is er puur op gericht om het maximale rendement uit uw mediacampagnes te halen

Waarom adverteren in magazines waardevol is?

Magazines blijven onverminderd waardevol. De consument ziet ze als ‘het beste medium voor het communiceren van nieuwigheden, om nieuwsgierigheid voor merken op te wekken, een imago op te bouwen en om zich emotioneel te binden met een merk’. Dat concludeert het Belgische mediabureau Space op basis van de studies ‘Pulsar 1’ en ‘Pulsar 2.a’.

(meer…)

"Interessante conclusie is dat magazineadvertenties bij uitstek geschikt zijn om bekendheid te geven aan nieuwe producten of diensten."
Online verkopen

Zoekopdrachten op Marktplaats nemen toe

Met ruim zeven miljoen koopgerichte bezoekers per maand is Marktplaats het grootste Nederlandse E-commerce- en handelsplatform. Het miljoenenbereik van Marktplaats biedt elke dag de mogelijkheid om gericht onder de aandacht te komen bij koopgerichte bezoekers.

(meer…)

Het miljoenenpubliek van Marktplaats biedt elke dag de mogelijkheid om gericht onder de aandacht te komen bij koopgerichte bezoekers.
Klantenbinding

Klantenbinding steeds belangrijker

Klantenbinding wordt steeds vaker ingezet als maat voor merkentrouw. 22% van de marketeers noemt klantenbinding als marketingdoel zijn ‘nummer 1 prioriteit’, 59% noemt het een topprioriteit. Zij zijn ervan overtuigd dat de band met klanten veel meer gerelateerd is met omzet dan meetgegevens over klanttevredenheid of onderzoeken naar merkentrouw. Zo ontwikkelde Elma onlangs een relatiemagazine voor de relaties van RGP.

(meer…)

Klantenbinding gaat over alle activiteiten die positieve verbindingen leggen tussen bedrijven en hun klanten.
Tablet gebruik

Is uw website mobiel-vriendelijk?

Het aantal bezitters van tablets en smartphones in Nederland blijft nog altijd groeien. Cijfers over juni 2015 wijzen uit dat 8,6 miljoen Nederlanders (65%) over een tablet beschikken en 10,6 miljoen (80%) over een smartphone. In december 2014 was dat nog respectievelijk 61 en 76%.  Het wordt dus steeds belangrijker dat websites mobiel-vriendelijk zijn. Is uw website al mobiel-vriendelijk ingericht?

(meer…)

"Het aantal bezitters van tablets en smartphones in Nederland blijft nog altijd groeien."
Smartphone

Onderzoek naar mobiel shopgedrag

Tegenwoordig zijn smartphones niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Het online shopgedrag op smartphones nemen hierdoor ook toe. Het marktonderzoeksbureau Blauw research, heeft in opdracht van Marktplaats Zakelijk een onderzoek gedaan onder 1.200 consumenten om inzicht te krijgen in het winkelgedrag op smartphones.

(meer…)

"68% maakt gebruik van hun smartphone om te oriënteren voor een aankoop"

Netto mediabestedingen opgelopen tot 4,63 miljard euro

De netto mediabestedingen in Nederland stegen het afgelopen jaar met 1,9 procent ten opzichte van 2013. In totaal gaven adverteerders € 4,63 miljard uit aan reclame. Dat is een toename van 85 miljoen, die vooral te danken was aan online. De inkomsten uit de verkoop van advertentieruimte namen toe voor alle mediumtypen, behalve print en sponsoring. Dat blijkt uit het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2014 van Nielsen dat binnenkort verschijnt.

(meer…)

Grootste stijger in de netto mediabestedingen in 2014 was internet. Met 11,3 procent was die groei voor het eerst sinds 2011 weer fors.

Elma sponsort Ronald McDonald Kinderfonds

 Het Ronald McDonald Kinderfonds organiseert op 27 en 28 juni a.s. HomeRide, een bijzonder wielerevenement om geld in te zamelen voor de Ronald McDonald Huizen. (meer…)

"Elma sponsort haar relatie RSG Finance, die met een team meerijdt in de HomeRide".
Cover NVC Special

Uitstijgen boven de massa: specials die meer doen

Nieuwe specials ontwikkelen, bestaande verfrissen én ze produceren tot specials die boven de massa uitstijgen: dat is helemaal ons ding. Met en voor het Nederlands Verpakkingscentrum (NVC) ontwikkelden we een inspirerende special. Elma verzorgde het concept, ontwerp, productie en exploitatie. (meer…)

"NVC Special is een unieke publicatie die NVC-leden meeneemt in de veranderende wereld van verpakken".
Trotse mediapartner van: