Offline zichtbaarheid verdient online vindbaarheid!

Misschien klinkt het heel erg logisch maar toch kom je nog vaak voorbeelden tegen waarbij het mis gaat. Laatst zat ik bijvoorbeeld in een ontvangstruimte bij een klant. Er lag een zakelijk vakblad op tafel. Tijdens het doorbladeren van dit vakblad, kom ik een uiting tegen die mijn aandacht trekt. Een aantal dagen later, denk ik terug aan deze uiting maar wat was de naam ook alweer van deze dienstverlening?

(more…)

Ik probeer in Google te zoeken op omschrijvingen van deze dienst. Helaas vind ik niet het bedrijf waar ik in eerste instantie naar op zoek ben. Wel kom ik een soort gelijke dienstverlening van een concurrent van hen tegen. Ik besluit een afspraak met hun te plannen om te kijken wat zij voor ons bedrijf kunnen betekenen. Wel denk ik gelijk… toch jammer dat ik het bedrijf wat ik in eerste instantie tegen kwam, niet terug kan vinden. Ik had graag een afspraak met hun ingepland.

Ook bij klanten van ELMA zie ik dit vaak gebeuren, wat toch gemiste kansen zijn. Als business-to-business mediabureau zorgt ELMA er onder andere voor dat de offline mediacampagne waarmee de doelgroep bereikt wordt, online kan gaan converteren. Wilt u ook uw offline mediacampagne, online laten converteren? ELMA geeft u graag een vrijblijvend advies.

Martijn Klaver – Online marketeer