Profiteer van de Relevance Score van Facebook

Meer effect halen uit Facebook-advertenties? Verbeter uw Facebook-strategie met de Relevance Score, de metric die Facebook hanteert voor advertentiebeheer. Het verduidelijkt de keuzes die Facebook maakt voor het tonen van bepaalde advertenties. Daarop inspelen maakt dat u meer bereik genereert.

(more…)

Wat is de Relevance Score?

De Relevance Score zorgt ervoor dat Facebook personen advertenties laat zien die bij hen passen. Relevante advertenties resulteren in een betere gebruikerservaring en mogelijk betere resultaten van de advertenties. De Relevance Score is als het ware een nieuwe (voorspellende) manier om inzicht te krijgen en te begrijpen waarom resultaten van advertenties zijn zoals ze zijn.

Dynamische metric
De Relevance Score is een getal tussen 1 en 10, die wordt berekend op basis van positieve en negatieve feedback die Facebook verwacht te krijgen op een advertentie van de getargette doelgroep. Voor een score zijn vijfhonderd dagelijkse impressies van een advertentie nodig. De score is een dynamische metric die continu verandert, afhankelijk van de prestaties van de advertentie. Facebook-adverteerders krijgen zo steeds meer inzicht en controle over de resultaten., wat zorgt zorgt voor een steeds betere ROI.