Proosten op het vernieuwde NMT Magazine

In november is het vernieuwde NMT Magazine verschenen en in maart staat de vernieuwde NMT Special op de planning. Aanleiding voor deze nieuwe look is dat het huidige magazine niet meer voldeed aan de wensen van de NMT. (meer…)

Speerpunten nieuw magazine
Samen met Elma is het NMT aan de slag gegaan met verbetering van het magazine.

De speerpunten die hiervoor gebruikt zijn:

  • Het magazine verschijnt in het vervolg niet drie, maar twee keer per jaar. Aanvullend verschijnt een jaarlijkse special, met daarin activiteiten die georganiseerd worden.
  • Het netwerk van de leden staat centraal; het magazine moet binden en inspireren.
  • Daarnaast moet het magazine een gevoel van trots bewerkstelligen.
  • De tone-of-voice in het magazine is helder en professioneel, maar tegelijkertijd niet te zakelijk. Dat past bij de NMT en blijft daarom onveranderd. Wel mogen de koppen korter, prikkelender en minder feitelijk, zodat ze aanzetten tot lezen.
  • Het zou het mooi zijn om meer de link te leggen met de andere (online) media, zoals LinkedIn en Het Clipperportaal. Hiermee versterken deze media elkaar.

Uitstraling
Ieder magazine heeft een thema en dit thema wordt gevisualiseerd op de cover, waardoor op een subtiele manier een link wordt gelegd met de branche. Dit resulteert in een cover die er qua beeld steeds heel anders uitziet. De vaste elementen (de titel, het beeldmerk en de ankeilers) blijven iedere editie hetzelfde en dat zorgt voor de herkenbaarheid. Het kleurenpalet wordt op basis van de kleuren uit de cover gemaakt. Dat betekent dat ook de kleuren in het binnenwerk iedere editie verschillen. Dat zorgt voor eenheid binnen het magazine. De thema’s hangen af van wat op dat moment bij de vereniging/leden speelt en worden vóór aanvang van de redactievergadering bepaald.

Het eerste magazine is op 17 december verschenen. De eerste reacties van de NMT-leden zijn erg positief.