Succesvolle marketingstrategie: dé trends in 2016

2016 belooft een fantastisch jaar te worden voor marketing. Speel in op de 5 marketingtrends die dit jaar volgens de marketeers van Facebook en Instagram domineren en u scoort gegarandeerd.

(meer…)


1.Focus op beeld
Geef de voorkeur aan beeld boven tekst. Visuele storytelling bijvoorbeeld, zoals korte video’s of real time beeld. Zo creëert u content die aansluit bij het gedrag en de voorkeur van uw klanten.
2.Ken uw klant
Focus op de kracht van big data en combineer deze met creativiteit. Alleen dan onderscheid u zich in het enorme aanbod van content. Presenteer relevante, ‘engaging’ én gepersonaliseerde content op het juiste moment, aan de juiste persoon en in de context van wat hij op dat moment aan het doen is.
3. Doe aan ‘elegante verkoop’
Mensen maken geen verschil tussen merkadvertenties en direct response-advertenties. De boodschap moet authentiek, engaging en relevant zijn. Praat als direct response-adverteerder niet alleen over uw product of dienst en ondersteun als merkadverteerders uw boodschap met de promotie van een goed product of goede dienst. ‘Elegante verkoop’ levert beiden veel op.
4. Communicatierevolutie
De opkomst van virtual reality verandert de wereld van communicatie, entertainment en marketing. Denk aan 360-gradenvideo’s die mensen inspireren en engagen. Virtual reality biedt legio nieuwe mogelijkheden.
5. Blijf creatief
Er zal meer interactie zijn tussen consumenten en advertenties, als die laatste complementair zijn aan het platform waar ze zich op bevinden. Maar blijf creatief. Een goed creatief idee op een juiste manier gebracht: dat is nog steeds de sleutel tot succes.