Tip 4 en Tip 5

Een gewaardeerde, aantrekkelijke en relevante partij zijn voor huidige én nieuwe leden? Met deze tips moet dat lukken.
(meer…)

Top van de berg

Tip 4: stel uzelf open en kies voor samenwerking
Zie uzelf als onderdeel van een open netwerk. Uw vereniging is niet het netwerk, maar maakt het bestaan van het netwerk mogelijk. U bent onderdeel van het netwerk met leden die door gedeelde waarden en belangen  met elkaar verbonden zijn.  Stel u ook open voor niet-leden: mensen, bedrijven of partners die geen betalend lid zijn, maar die wel een belangrijke meerwaarde kunnen hebben. Samen bouwt u aan een sterk netwerk dat voordeel biedt aan iedere deelnemer en een platform is voor gedeelde waarden en belangen.

Tip 5: kies voor betekenisvolle klantbeleving
Uit de optelsom van uw kern, uw nieuwe rol en uw open netwerk komt een duurzame klantwaarde voort met dienstverlening – al dan niet in samenwerking met anderen – op maat. Op verschillende momenten en via uiteenlopende kanalen. Denk aan internet, e-mail, social media en events, maar ook aan persoonlijk contact. Al deze contactmomenten samen vormen de totale klantbeleving. Er ligt een schone taak voor  u als vereniging om tijdens alle contactmomenten de klantbeleving te bepalen en op elkaar af te stemmen. Dat vraagt om een totaalbenadering, breed kijkend naar de doelgroep en de organisatie zelf, die leidt tot een service- of klantbedieningsconcept, die u in staat stelt iedereen een persoonlijke en betekenisvolle klantbeleving te bieden.

Geïnspireerd?
Hebben deze tips u aan het denken gezet en ziet u veranderingskansen voor uw vereniging? Wij staan graag voor u klaar. Elma is dé strategisch partner als het gaat om ledenbinding en communicatiestrategie. Met onze jarenlange ervaring en onze creatieve aanpak gaat er ongetwijfeld een wereld voor u open.