Uit onderzoek blijkt zelfs dat 40% van de 332 miljoen wereldwijde gebruikers dagelijks inlogt. Via Linkedin is het mogelijk om snel een doelgroep te bedrijfssector te vinden. Daarbij zijn er zelfs ruim een miljoen besloten groepen waar nuttige informatie te delen is. Wereldwijd gezien zijn een op de drie zakenmannen en vrouwen op LinkedIn te vinden, ook journalisten.
Meer dan de helft van de gebruikers op LinkedIn is op zoek naar specifieke informatie in een bepaalde zakelijke sector of industrie. Daarom is het ook van belang dat als u informatie deelt dat het wel praktische informatie is voor uw volgers en wees daarom ook voorzichtig met zelfpromotie.
Een ander voordeel van LinkedIn is dat het voor verwijsverkeer naar je website zorgt. De resultaten van LinkedIn zijn zelfs vier keer beter van Facebook of Twitter. Daarbij is LinkedIn vele malen sterker in B2B verwijzingen dan andere sociale platformen.
Daarnaast is de conversie ook vrij hoog, vooral in LinkedIn groepen. Gebruikers op LinkedIn beweren namelijk dat zij veel meer deal krijgen via contracten op LinkedIn.