Waarom succesvolle online spelers printmagazines lanceren

Tegenwoordig heeft bijna ieder magazine ook een online editie. Maar ook zien we het andersom: sterke online spelers lanceren­­ succesvolle print magazines. Print is te koop, online content is gratis. Hoe kan het dan dat in de digitale revolutie printmagazines alsnog zo succesvol kunnen zijn?

(meer…)

De succesfactor is gelegen in het feit dat online bedrijven jarenlange ervaring hebben met online verkoop en dus beschikken over veel consumentendata. Daarmee kunnen zij hun verhalen precies afstemmen op dat wat de consument leuk vindt en zo hun merk verder uitbouwen.

Bij Elma zijn wij er ook van overtuigd dat de trend van web naar print verder doorzet. Om succesvol te kunnen zijn móet je als merk in meerdere kanalen acteren. En elk kanaal heeft zijn eigen pluspunten: het web levert een hoge mate van interactiviteit en bruikbaarheid, mobile gaat over mobiliteit en constante connectiviteit, terwijl print vaak een luxe ervaring is met mooie fotografie.

Elma is steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden op het gebied van print en online content. Wilt u daar meer over weten? Neem dan contact op met Ellen Dekker via e.dekker@elma.nl.