Whatsapp als extra communicatiemiddel?

Hét communicatiemiddel van dit moment is toch wel WhatsApp. Dagelijks gebruiken miljoenen mensen het om gratis berichtjes, foto’s en video’s te versturen. En niet alleen voor consumenten is het een handige toepassing: WhatsApp is ook een interessant communicatiekanaal voor bedrijven en verenigingen. Lees hier hoe drie professionals daarover denken.
(more…)

Peter Staal2.0Peter staal (community builder):
“Hangt er helemaal van af waarom en waarvoor. Als servicekanaal staat Whatsapp nog in de kinderschoenen en het is maar de vraag of je leden op support via Whatsapp zitten te wachten. Voor ledencontact kan het wel erg nuttig zijn: Denk aan het onderbrengen van commissies, expertgroepen, en netwerkgroepen en Whatsappgroepen. Dit zorgt voor snel en laagdrempelig contact.”

Michaël NieuwensteegMichaël Nieuwesteeg (directeur NVC):
”Momenteel zetten wij Whatsapp niet in als communicatiemiddel. Eigenlijk hebben we daar nog nooit echt over nagedacht, maar het is zeker iets om in gedachten te houden. Als leden de behoefte hebben om op deze manier te communiceren, zullen wij hier als vereniging op in kunnen spelen. LinkedIn en Twitter zetten wij overigens wel al actief in. ”

Rob Rommelse (directeur Atrium groep)
“100% eens met de stelling! Er zijn tal van app’s om snel te communiceren en zelfs betere (zoals Slack), maar het grote  voordeel van Whatsapp is dat het eenvoudig is  en vrijwel iedereen ermee werkt. Geen implementatiegedoe dus, direct aan de slag! Er is wel één voorwaarde: spreek af wat je via Whatsapp deelt. Ik vind het een fantastisch kanaal voor snelle updates: Whats happening.”