Nieuws

Binnenkort: Kennisbank voor de VVCM

Een papieren magazine is nog steeds een krachtig en doeltreffend communicatiemiddel om de leden mee te bereiken. Omdat na verloop van tijd het ledenmagazine en daarmee ook de waardevolle content uit het zicht verdwijnt, kiest de Vereniging voor Creditmanagement voor de Kennisbank.

Hiermee worden de teksten gedigitaliseerd en online gepubliceerd, waardoor de levensduur en impact ervan aanzienlijk worden verhoogd. Omdat deze artikelen alleen voor leden toegankelijk zijn, is het ook een middel om leden te binden.

De Kennisbank

De artikelen kunnen op thema/onderwerp worden geordend, zodat ze zeer eenvoudig zijn op te vragen en terug te vinden met de ingebouwde zoekfunctie. Ook is het eenvoudig om artikelen naar een collega en vakgenoot te sturen of te delen via social media. Bovendien kunnen leden direct een reactie geven op artikelen, hun mening kenbaar maken of een discussie starten. Zo wordt de interactie met en tussen de leden vergroot en worden passieve leden vooral actieve leden.

Verbindende factor

Ledencommunicatie is allang al niet meer een kwestie van alleen maar zenden. Het is zenden, ontvangen, reageren, stimuleren en inspireren. Want alleen dan is een vereniging een verbindende factor en netwerkfacilitator voor haar leden en ontstaat er meerwaarde door kennisdeling. De Kennisbank is daarbij een zeer goed hulpmiddel. Het verbetert de zichtbaarheid van de vereniging en het kan tevens een effectief middel zijn voor bijvoorbeeld een ledenwervingscampagne. Bovendien vergroot het de positie als ‘thought leader’, want dankzij de toegang tot de Kennisbank ontsluit de vereniging waardevolle informatie voor de leden.

De voordelen van de Kennisbank op een rijtje:

  • Kapitaalvernietiging wordt voorkomen door de levensduur van artikelen te verlengen, uw content blijft langer waardevol;
  • Zoeken is mogelijk op publicatiedatum, onderwerp en rubriek. De vereniging bepaalt zelf de indeling of categorisering. Zoeken binnen de Kennisbank naar een specifiek onderwerp in alle edities is daarmee zeer eenvoudig;
  • Artikelen kunnen makkelijk gedeeld worden via social media. Hierdoor wordt de zichtbaarheid van de vereniging vergroot;
  • Elma Media ontzorgt de vereniging door artikelen op dit platform te plaatsen en indien gewenst te verspreiden via social media;
  • Door plaatsing als los artikel en tekst wordt een hogere ranking in Google gerealiseerd;
  • Het is een bestaand online platform dat voor meerdere verenigingen is ontwikkeld. Hierdoor zijn de eenmalige investeringskosten laag;
  • De Kennisbank wordt opgemaakt in de huisstijl van de vereniging;
  • De functionaliteiten worden steeds gemoderniseerd aan de hand van de laatste technieken d.m.v. updates.

In de zomer gaat de Kennisbank van de VVCM online.