Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
Margriet de Groot Netwerkapp

Effectief verbinden en netwerken met Netwerkapp

Het lijkt simpel, netwerken. Maar dat blijkt het toch voor veel mensen niet te zijn: netwerken worden onvoldoende benut en interessante contacten misgelopen, ontdekte Margriet de Groot, algemeen directeur van Netwerkapp en onderzoeker aan de TU Eindhoven. Zonde, vond zij en ontwikkelde daarop met haar collega Elma Bassa Netwerkapp, een app die helpt mensen doelgericht met elkaar te verbinden en zo de juiste kennis te vinden.
(more…)

Je kunt snel en eenvoudig branchegenoten zoeken op expertise, ontdekken wie voor jou interessant is, je vragen delen en vervolgens een afspraak maken.

Transformeer uw vereniging tot dynamische community

Het is het droombeeld van elke vereniging: leden die zich betrokken voelen en zich actief opstellen waardoor er binnen uw vereniging een dynamische, relevante en succesvolle community ontstaat. Hoe dat is te realiseren? Kies het beste communicatiemiddel en slaag erin uw community succesvol te positioneren.

(more…)

Tip 7: Verzamel meningen via een poll die u kunt gebruiken bij bijvoorbeeld onderhandelingen.

Nieuwe leden triggeren met gratis aanbod

Potentiële leden triggeren om lid te worden van uw vereniging? Doe een gratis aanbod. Mensen zijn gek op ‘gratis’ en u biedt zo de mogelijkheid om laagdrempelig kennis te maken. De Koninklijke Bibliotheek doet dat met de VakantieBieb, een app waarmee zowel leden als niet-leden ‘s zomers gratis e-books kunnen lezen. Het blijkt een gouden greep.

(more…)

Kijk ook eens naar de mogelijkheden binnen uw branchevereniging om potentiële leden gratis te laten ‘meedoen’.

Nieuw magazine geeft FOCWA gezicht

Laten zien wie u als branche- of beroepsorganisatie bent en wat u doet blijft belangrijk. Naast alle digitale mogelijkheden daarvoor kiezen steeds meer organisaties voor het uitgeven van een printmagazine. En met succes, zo ervaart ook FOCWA Schadeherstel, dat onlangs een eigen magazine lanceerde.

(more…)

De leden staan centraal in vrijwel alle artikelen: we nemen een kijkje bij hen in de keuken. Zo kunnen FOCWA schadeherstelleden elkaar inspireren.

Eerste 3D-geprinte gebouw van Europa laat zich zien

Als mediapartner behoort Elma Media tot het consortium dat betrokken is bij de realisatie van dit eerste 3D-geprinte gebouw wat niet alleen door de bouwwijze maar zeker ook door de realisatie van futuristische ronde vormen een innovatieve ontwikkeling is in de bouwbranche. Begin juli is het ontwerp en artist impressions gepresenteerd.

(more…)

Begin juli is het ontwerp en artist impressions gepresenteerd.

Branchevereniging voor kappers restylet eigen magazine

Na een paar maanden afwezigheid, plofte begin juni de eerste, vernieuwde editie van ANKO Kapperszaken op de mat van 10.000 ondernemende kappers. Het ondernemersmagazine van de branchevereniging voor kappers heeft z’n titel behouden, maar is verder grondig door de wasstraat gegaan.

(more…)

''Een ruime 80% van onze leden geeft deze editie een rapportcijfer 7 of hoger, 54% zelfs een 8 of hoger.''

Generatie Y bij uw vereniging aan de slag

Voor een gezonde doorstroming is het slim op tijd opvolging  binnen uw vereniging paraat te hebben. Jonge professionals en starters moeten worden aangetrokken en klaargestoomd om het stokje over te nemen. Maar hoe bereikt u generatie Y, wat spreekt hen aan? En hoe scoort u met uw vacature?

(more…)

Voor generatie Y is een aantal zaken belangrijk: flexibele werktijden, een sociale en ondernemende omgeving en een goede smartphone en laptop.

DNA Awards 2017 uitgereikt

De NFHS wint DNA Award vernieuwende vereniging 2017 en Margriet Crezee, All of me, wint de DNA Award voor vernieuwend talent 2017.

(more…)

Lees het juryrapport van de DNA Awards 2017.

Elma Inspiration Day Verenigingscommunicatie: zet uw vereniging op de kaart

Positionering van uw vereniging, bepaling van doelgroepen, aandacht voor uw standpunten, ‘share of voice’ creëren én kiezen voor effectieve communicatiekanalen: dat staat centraal tijdens de Elma Inspiration Day.

(more…)

Kom ook inspiratie opdoen, ervaringen uitwisselen en kennisdelen! Deze dag wordt kosteloos aangeboden aan onze relaties.

Uw vereniging als sterk merk

KLM, Heineken en Philips : het zijn merken die iedereen kent en waarvan iedereen weet wat hij ervan kan verwachten.  Zo moet het ook met uw vereniging zijn. Met een sterke merknaam staat uw vereniging stevig in de markt. Het zorgt voor herkenbaarheid en onderscheidt u van concurrenten.

(more…)

Maak online merkstrategie onderdeel van de verenigingsstrategie en stel online vindbaarheid centraal.

Branchevereniging 4.0 als sterke pijler van de BV Nederland

In een rap veranderende wereld kan het bedrijfsleven een belangrijke voortrekker zijn.  Egbert Stremmelaar, Managing Director van vereniging ION heeft daar een interessante visie op, die hij deelt tijdens kennissessies en in zijn e-book.

(more…)

De ‘nieuwe’ branchevereniging, branchevereniging 4.0, kijkt naar de mogelijkheden van de BV Nederland én het belang van de branche daarbinnen.
Trotse mediapartner van: