Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Jongerenonderzoek: print magazines, on demand & streaming populair

Social media verliest aan populariteit onder jongeren, samenhangend is het bewustzijn omtrent hun privacy wel gestegen en blijkt het print magazine bestand tegen de digitalisering. Dit blijkt onder andere uit de nieuwste editie van het Jongerenonderzoek. Het onderzoek werd uitgevoerd door het Amsterdamse bureau Wayne Parker Kent en onderzoeksbureau Mediatest. (meer…)

58% van de Gen Z’ers en 69% van de Millennials slaat nog wel eens een fysieke bladzijde open

#wijzijndna 2019

Afgelopen donderdag, 26 september, was alweer het vierde DNA Jaarcongres. DNA wil graag een proeftuin zijn voor verenigingen en het jaarcongres laat dat zien. Het is elk jaar anders van opzet. De doelen zijn minder veranderlijk: inspireren, kennis delen en successen in het vak vieren. (meer…)

Verenigingen, daar zit muziek in

Generatiemanagement

Het is een unicum in de geschiedenis van verenigingsland: vijf opeenvolgende generaties op de ‘verenigingsvloer’. Van de babyboomers die hechten aan inspraak en status tot de jongste generatie die geen moment heeft meegemaakt zonder mobiele telefoon, social media en Google. (meer…)

Nog nooit was er zoveel kennis en ervaring binnen de vereniging

Nieuw elan binnen de vereniging

Adfiz anno 2019 is niet te vergelijken met hoe de vereniging er – pak ‘m beet – vijf jaar geleden voor stond. De financiële crisis, fusieperikelen, in het verleden gemaakte (strategische) keuzes en onvoldoende zichtbaarheid, leidden tot onvrede onder de leden van de belangenorganisatie voor onafhankelijk financieel adviseurs. Het tij moest gekeerd. En dat is gelukt. (meer…)

Gevolg van deze communicatie-impuls is een grotere zichtbaarheid waardoor leden zich ook meer verbonden zijn gaan voelen met hun vereniging én met elkaar.

Leden werven leden in de groenbranche

Branchevereniging VHG is in juni gestart met een campagne om nieuwe leden te werven. Dat gebeurt onder het motto: ‘Samen gaan we voor meer groen!’ Via diverse social mediakanalen en een WhatsApp-actie worden groenbedrijven gestimuleerd om de rest van dit jaar vrijblijvend en kosteloos kennis te maken met alle voordelen van het lidmaatschap. (meer…)

De campagne is gebaseerd op drie ‘Unique Buying Points’, belangrijke argumenten om lid te worden: netwerk, ondernemersvragen en personeel

BNA en Lowlands presenteren: ArchiTenten Challenge 2019

Helemaal vooraan naast de ingang van het Lowlands festivalterrein, waar tienduizenden festivalgangers langskwamen, stal de winnende ArchiTent van Jasper Manders de show. De ArchiTent, gemaakt door Karsten Tenten, was via een social-mediaoproep verloot aan een achtkoppige vriendengroep. (meer…)

De ArchiTenten Challenge is bedoeld om jonge (student)architecten uit te dagen hun creatieve talent in te zetten voor het ontwerpen van een gave, duurzame en innovatieve festivalcampingtent

Shipathon; dé maritieme hackathon voor vernieuwers in de zeescheepvaart en scheepsbouw

Om young professionals uit de maritieme sector op een andere manier te laten werken aan de uitdagingen waar maritieme werkgevers voor staan, organiseerde NMT, in samenwerking met de KVNR en met expertise van de Hackathon Factory, de Shipathon. Dit is dé hackathon voor vernieuwers in de zeescheepvaart en scheepsbouw. (meer…)

Drie uitstekende ideeën om zeeschepen slimmer, schoner en efficiënter te maken zijn door de jury verkozen tot winnaars van de Shipathon

De AJN: voor en door leden

Het ledenaantal van beroepsvereniging AJN Jeugdartsen Nederland*, gevestigd in Utrecht, is stabiel en groeit zelfs licht (1299 in augustus 2019). Aansluiten bij de AJN is een must voor jeugdartsen die staan voor de positie en de kwaliteit van het vak en met collega’s willen bijdragen aan de toekomst en doorontwikkeling van het vak. (meer…)

Actieve leden geven de AJN een gezicht

Elma Inspiration Day 2019

Het Register Belastingadviseurs (RB), de Beroepsvereniging Nederlandse Interieurarchitecten (BNI) en de Brancheorganisatie Kinderopvang (BK) delen hun ervaringen over het creëren van draagvlak bij de leden, het lanceren van een vakblad met een Belgische vereniging en hoe om te gaan met externe invloeden die de business van de leden raken (zoals het dramatische Stint ongeval of nieuwe wetgeving).   (meer…)

Noteer donderdag 31 oktober alvast in uw agenda

FOCWA inspireert vakmannen en -vrouwen tot in de kantine

FOCWA lanceerde in juni een ‘kantinejournaal’ voor werknemers van al haar leden. Met dit initiatief wil de brancheorganisatie voor schadeherstelbedrijven de kennis over technologische ontwikkelingen in de sector versterken. De toenemende complexiteit van auto’s, autoruiten, caravan, campers, trucks en motoren vraagt immers om meer kennis en kunde. (meer…)

Via het kantinejournaal streven we ernaar dat werknemers met elkaar in gesprek gaan over technische uitdagingen en oplossingen

Resultaten tevredenheidsonderzoek: Rol voor NMT als matchmaker

‘Voor leden, door leden en met leden’ staat sinds 2018 centraal bij NMT. Het is van groot belang dat NMT als brancheorganisatie aan de behoeften van de leden voldoet. Daarom zijn in februari dit jaar alle leden uitgenodigd om hun mening te geven. Inmiddels zijn de resultaten bekend. (meer…)

Ook zien de leden NMT als geschikte matchmaker tussen bedrijven en mensen

NVRD bindt jong talent

Het Young NVRD netwerk bestaat uit Young Professionals uit de afval- en reinigingsbranche. NVRD-leden tot 35 jaar mogen zich aansluiten en kunnen deelnemen aan inspirerende, interactieve bijeenkomsten die Young NVRD een aantal keer per jaar organiseert. (meer…)

Het thema van Young NVRD is ‘De afvalbranche overbodig maken’
Trotse mediapartner van: