Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Traditionele media: onderschat ze niet

Een leden- of consumentencampagne voeren als vereniging met traditionele media biedt nog steeds volop mogelijkheden op een uitstekend resultaat. Gek genoeg echter zit er een groot verschil tussen perceptie en de werkelijkheid wat betreft de impact en invloed van traditionele mediakanalen.

(meer…)

Radio en print scoren significant hoger dan adverteerders en mediabureaus verwachten, als het gaat om de merkbouw via reclamecampagnes, terwijl digitale media, zoals video en social media, juist overschat worden.

Diverse brancheorganisaties ondertekenen manifest over vervangen CV-ketel

Op initiatief van Berenschot heeft een groot aantal brancheorganisaties, waaronder installateurskoepel UNETO-VNI, VFK, KVGN en NVDE, een gezamenlijk manifest ondertekend. (meer…)

Om de plaatsing van duurzame cv-systemen voor iedereen financieel haalbaar te maken, pleit het manifest ook voor de snelle introductie van gebouw-gebonden financiering.

Vernieuwd magazine Accountant brengt balans in online en offline communicatie

Een maandblad voor accountants na ruim een eeuw omvormen tot kwartaalmagazine. En alle vaktechnische content verhuizen naar de website. Dat deed de NBA in 2015. Tijd voor een lezersonderzoek.

(meer…)

Bijna 78 procent is het eens met de stelling dat het blad interessante onderwerpen bevat en een kleine 85 procent vindt het magazine aantrekkelijk om te zien.

Gezamenlijk magazine van AiNB en bni: NOOK is de naam!

NOOK, dat is de naam van een nieuw tijdschrift over interieurarchitectuur. Het is een gezamenlijke uitgave van de beroepsverenigingen AiNB en bni, bedoeld als verdieping op het vakgebied, maar ook als inspiratie en opinie.

(meer…)

De eerste NOOK verschijnt medio 2018. Het nieuwe blad zal vier keer per jaar bij de lezers op de deurmat vallen, twee keer in het Nederlands en twee keer in het Engels.

Branche-specifieke applicaties voor sterke binding met achterban

Op maat gemaakte applicaties en online platforms krijgen een steeds belangrijkere rol in de marketing- en communicatiestrategie van branche- en beroepsverenigingen. De NVM heeft Funda en Koninklijke Horeca Nederland heeft sinds kort Bookdinners.nl. Beide succesvolle branche-specifieke applicaties. Maar hoe kunt u nu een succesvolle eigen branche-specifieke applicatie ontwikkelen?

(meer…)

Bent u nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor uw vereniging? Neem contact op met Ellen Marijnissen-Dekker via e.marijnissen@elma.nl.

#WeAreFoodBE: Fevia maakt Belgische voedingsindustrie fier

Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie, lanceert nieuwe logo’s voor zowel Fevia als voor het promotiemerk ‘Food.be – Small country. Great food’. Met gestileerde mondjes verwijzen beide logo’s naar de kwalitatieve Belgische voeding en dranken die Fevia vertegenwoordigt en die food.be promoot.

(meer…)

De grootste industriële sector van het land roept met haar nieuwe gezichten en met de hashtag #WeAreFoodBe alle Belgen op om samen de fierheid op Belgische voeding en dranken uit te stralen.

AGORIA zet Netwerkapp in tijdens uitreiking Smart Cities Award

Agoria, de bedrijvenorganisatie van de technologische sector, reikt voor de vierde keer de Smart City Awards uit aan steden en gemeenten die investeren in technologische innovaties om het leven van hun inwoners te verbeteren. Tijdens bij de uitreiking van de Smart Cities Award werd de Elma Netwerkapp ingezet voor de interactie met de bezoekers.

(meer…)

Agoria heeft de Elma Netwerkapp ingezet bij de uitreiking van de Smart Cities Award.

BNA koppelt architecten aan bewoners in bevingsgebied

Met het online witboek en een architectenpool koppelt de Branchevereniging Nederlandse Architectenbureaus (BNA) architecten aan bewoners in het Groningse bevingsgebied. Veel van deze architecten zijn Groningse BNA-leden die niet door de Nationaal Coördinator worden betrokken bij de versterkingsopgave. De bewoners zijn de dupe, want hun huizen worden verstevigd op een manier waar ze niet om hebben gevraagd.

(meer…)

,,We helpen onze leden bij het versterken van hun bureaus, of anders gezegd; hun ondernemerschap’’, vervolgt Van Tilborg.

Content Sharing, misschien interessant voor u?

Als actieve branche- en beroepsverenging schrijft u met enige regelmaat content voor uw eigen media. Sommige van die artikelen hebben een generiek ondernemersonderwerp en zijn daardoor ook voor andere verenigingen bruikbaar. Elma heeft gesignaleerd dat er behoefte is om deze content te delen en heeft in een select gezelschap geïnventariseerd welke behoeften er zijn. Afgelopen maandag vond de “Content Sharing Session” plaats.

(meer…)

Elma heeft gesignaleerd dat er behoefte is om dergelijke content te delen en wil hiervoor een faciliterende en verbindende rol vervullen tussen de verenigingen.

KNOV en Elma vieren geboorte van nieuwe samenwerking

De Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV), dé beroepsorganisatie van en door verloskundigen, is een mediapartnership aangegaan met Elma Media. Dat betekent ‘beschuit met muisjes’, want er is hiermee een mooie nieuwe samenwerking geboren.

(meer…)

We creëren toegevoegde waarde voor onze leden door producten en diensten aan te bieden die het verschil maken.
Federatie Kinderopvang

Nieuwe telg geboren uit Unizo: Federatie Kinderopvang boven de doopvont

Recent werd de Federatie Kinderopvang opgericht met als doel een gespecialiseerde werking op te starten voor de hele sector van de Kinderopvang. Voordien waren de ondernemers in de Kinderopvang lid van Unizo. De tijd was rijp voor een neutrale, professionele, specifieke werking die de hele sector ten goede komt.

(meer…)

Toch werd meteen “op de groei” ingezet en wordt de website en de digitale nieuwsbrief in 2018 aangevuld door een mooi en vooral interessant periodiek die de federatie de nodige body en exposure geeft.
Elma Inspiration Day België

Terugblik Elma Inspiration Day

Op welke manier biedt u een antwoord op de veranderende behoeften van uw leden? Welke rol speelt communicatie hierin en hoe zorg je ervoor dat je gehoord wordt door de juiste groep? Deze thema’s stonden centraal tijdens de eerste Belgische Elma Inspiration Day op 26 oktober te Mechelen.

(meer…)

Je posts zijn pas zinvol als je het effect ervan gaat meten, dit kan heel eenvoudig. Om dit in goede banen te leiden is het belangrijk een content-planning op te maken, dat helpt je om het overzicht te houden.
Trotse mediapartner van: