Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

´Zorg voor een dynamisch samenspel van print en online´

Kies voor het beste van twee werelden. Dat is het credo van Elma Media, communicatie-expert voor branche- en beroepsverenigingen. ‘Mee veranderen in een veranderend medialandschap is lastig. Men neigt er al snel naar om alle communicatie online te doen, maar het gaat juist om een goed afgestemd samenspel van print en online’, zegt Michiel van Overbeek, directeur van Elma Media.

(meer…)

Welke informatie is beschikbaar voor iedereen en wat is exclusief voor leden? Welk budget is nodig voor de optimale mediamix?
nepnieuws branche- en beroepsverenigingen

Geef nepnieuws geen ruimte

Deze maand is Facebook in samenwerking met NU.nl een pilot gestart om nepnieuws tegen te gaan. Factcheckende partners kunnen berichten via een dashboard beoordelen op waarheid. Het is de eerste stap in de richting van een brede aanpak die moet leiden tot het indammen en voorkomen van de verspreiding van onwaarheden via de (social) media.

(meer…)

,,Een nieuwsbericht van een branche- en beroepsorganisatie zou eigenlijk een soort van ‘vignet van waarheid’ moeten krijgen waarmee de nieuwswaarde extra wordt versterkt’’
Ambassadeur KNS

De wens van elke vereniging: een lid moet een ambassadeur zijn

Elke vereniging probeert van zijn leden “ambassadeurs” te maken. De effecten van een ambassadeur-lid zijn immers groot: de reputatie van de vereniging krijgt een positieve duw, het wordt gemakkelijker om bestaande leden te behouden en nieuwe leden te vinden. Een betere promotie dan een enthousiast lid bestaat er niet.

(meer…)

“Het is beter om samen op te trekken”, stelt hij. “Alleen heb je naar de NVWA geen stem, met KNS wel.”
Margriet de Groot Netwerkapp

Effectief verbinden en netwerken met Netwerkapp

Het lijkt simpel, netwerken. Maar dat blijkt het toch voor veel mensen niet te zijn: netwerken worden onvoldoende benut en interessante contacten misgelopen, ontdekte Margriet de Groot, algemeen directeur van Netwerkapp en onderzoeker aan de TU Eindhoven. Zonde, vond zij en ontwikkelde daarop met haar collega Elma Bassa Netwerkapp, een app die helpt mensen doelgericht met elkaar te verbinden en zo de juiste kennis te vinden.
(meer…)

Je kunt snel en eenvoudig branchegenoten zoeken op expertise, ontdekken wie voor jou interessant is, je vragen delen en vervolgens een afspraak maken.

Transformeer uw vereniging tot dynamische community

Het is het droombeeld van elke vereniging: leden die zich betrokken voelen en zich actief opstellen waardoor er binnen uw vereniging een dynamische, relevante en succesvolle community ontstaat. Hoe dat is te realiseren? Kies het beste communicatiemiddel en slaag erin uw community succesvol te positioneren.

(meer…)

Tip 7: Verzamel meningen via een poll die u kunt gebruiken bij bijvoorbeeld onderhandelingen.

Nieuwe leden triggeren met gratis aanbod

Potentiële leden triggeren om lid te worden van uw vereniging? Doe een gratis aanbod. Mensen zijn gek op ‘gratis’ en u biedt zo de mogelijkheid om laagdrempelig kennis te maken. De Koninklijke Bibliotheek doet dat met de VakantieBieb, een app waarmee zowel leden als niet-leden ‘s zomers gratis e-books kunnen lezen. Het blijkt een gouden greep.

(meer…)

Kijk ook eens naar de mogelijkheden binnen uw branchevereniging om potentiële leden gratis te laten ‘meedoen’.

Nieuw magazine geeft FOCWA gezicht

Laten zien wie u als branche- of beroepsorganisatie bent en wat u doet blijft belangrijk. Naast alle digitale mogelijkheden daarvoor kiezen steeds meer organisaties voor het uitgeven van een printmagazine. En met succes, zo ervaart ook FOCWA Schadeherstel, dat onlangs een eigen magazine lanceerde.

(meer…)

De leden staan centraal in vrijwel alle artikelen: we nemen een kijkje bij hen in de keuken. Zo kunnen FOCWA schadeherstelleden elkaar inspireren.

Eerste 3D-geprinte gebouw van Europa laat zich zien

Als mediapartner behoort Elma Media tot het consortium dat betrokken is bij de realisatie van dit eerste 3D-geprinte gebouw wat niet alleen door de bouwwijze maar zeker ook door de realisatie van futuristische ronde vormen een innovatieve ontwikkeling is in de bouwbranche. Begin juli is het ontwerp en artist impressions gepresenteerd.

(meer…)

Begin juli is het ontwerp en artist impressions gepresenteerd.

Branchevereniging voor kappers restylet eigen magazine

Na een paar maanden afwezigheid, plofte begin juni de eerste, vernieuwde editie van ANKO Kapperszaken op de mat van 10.000 ondernemende kappers. Het ondernemersmagazine van de branchevereniging voor kappers heeft z’n titel behouden, maar is verder grondig door de wasstraat gegaan.

(meer…)

''Een ruime 80% van onze leden geeft deze editie een rapportcijfer 7 of hoger, 54% zelfs een 8 of hoger.''

Generatie Y bij uw vereniging aan de slag

Voor een gezonde doorstroming is het slim op tijd opvolging  binnen uw vereniging paraat te hebben. Jonge professionals en starters moeten worden aangetrokken en klaargestoomd om het stokje over te nemen. Maar hoe bereikt u generatie Y, wat spreekt hen aan? En hoe scoort u met uw vacature?

(meer…)

Voor generatie Y is een aantal zaken belangrijk: flexibele werktijden, een sociale en ondernemende omgeving en een goede smartphone en laptop.
Trotse mediapartner van: