Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Notariaat Magazine krijgt een nieuw jasje

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) geeft al 20 jaar Notariaat Magazine uit, een magazine met alle ins & outs over het notariaat. Daarnaast heeft de KNB ook verschillende andere communicatiekanalen, zoals een corporate website, een ledennet, nieuwsbrieven en social media. Natuurlijk is daartussen nu al een wisselwerking, maar dit wil de KNB graag verder optimaliseren en integreren. (meer…)

De KNB is hiervoor bij Elma uitgekomen omdat zij voor branche- en beroepsverenigingen verschillende activiteiten aanbieden: strategie, conceptontwikkeling, maar ook vormgeving, advertentieacquisitie en verzending

VVCM start samenwerking met Elma Media

De Vereniging Voor Credit Management (VVCM) behartigt de belangen van iedereen die binnen het credit management vak werkzaam is. Credit management is niet alleen een proces van het zo snel en volledig mogelijk innen van vorderingen, het is ook het vooraf inschatten van mogelijke insolventierisico’s en de beperking daarvan. (meer…)

We hopen door de samenwerking met Elma het bereik van de vereniging nog verder te vergroten

Traditionele media winnen aan relevantie; social media tijdverdrijf

De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken, in tegenstelling tot sociale media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020, uitgevoerd door Kantar in opdracht van bvA, Outreach, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia. Dit onderzoek geeft kwalitatieve informatie over de kracht van mediumtypen en zorgt voor crossmedia-inzichten. (meer…)

Magazines zijn koploper op innovatie, praktische bruikbaarheid en stimulans

Tips om nieuwe leden zich thuis te laten voelen

Op dit moment krijgen sommige verenigingen veel nieuwe leden. Maar blijven ze ook? Investeer in het onboardingproces van nieuwe leden. Tips waar u op moet letten. (meer…)

Stop niet alleen energie in nieuwe leden vinden en boeien, maar ook in de leden die blijven

“Elkaar versterken en samenwerken”

Corona heeft voor de branche- en beroepsverenigingen voor een toename van leden gezorgd. Ook NMT mocht een groot aantal nieuwe leden verwelkomen. Solar Nederland vertelt waarom zij juist nu lid zijn geworden van de NMT. “We waren bij Solar Nederland al een tijdje aan het kijken bij welke branchevereniging we wilden aansluiten. Waarom we voor NMT gekozen hebben? (meer…)

Als we dan samen de markt op gaan en een driehoeksverhouding creëren, heeft de klant daar uiteindelijk ook het meeste aan.

Nationaal Verenigingsonderzoek

Doe mee aan het Nationaal Verenigingsonderzoek (NVO). Het doel van het onderzoek is het stap voor stap verkrijgen van een compleet beeld van verenigingen in Nederland. Wat dragen verenigingen bij aan maatschappelijke uitdagingen als banen, duurzaamheid en het oplossen van een crisis? (meer…)

Het onderzoek richt zich op hoe verenigingen in elkaar zitten, hoe ze functioneren, hoe ze gefinancierd worden, wat ze doen en wie er actief zijn

DilemmApp: ‘Je moet kleur bekennen’

Ruim zes jaar geleden begon de Nederlandse Beroepsorganisaties van Accountants met de DilemmApp. Recent is een nieuwe versie geïntroduceerd. “We willen dat mensen nadenken over de consequentie van een keuze.” (meer…)

Dat werk en privé door elkaar lopen in de dilemma’s vinden mensen leuk, blijkt uit reacties van gebruikers.

NMT houdt eerste Digitale ALV

Corona zet de wereld op zijn kop, maar Netherlands Maritime Technology laat zich niet zomaar uit het veld slaan. Innoveren gebeurt nu onder hoge druk en wat ze maanden geleden nog niet hadden kunnen bedenken is nu een feit. (meer…)

Door techniek met elkaar verbonden

VM: Herkenbaar maar dan anders

Het vakblad voor verenigingen, VM, heeft een metamorfose ondergaan met een nieuwe bladformule en een nieuwe vormgeving. Het eerste nummer viel vrijdag 12 juni op de mat, en de komende maanden wordt verder gewerkt aan het doorontwikkelen van het format en de vorm. (meer…)

We willen de kracht van het vakblad verder ontwikkelen

Coronacrisis: houden verenigingen het hoofd boven water?

‘De hulp van brancheorganisaties is belangrijker dan ooit’, zo noteerde de NOS bij monde van ondernemers. Dat is, als mediapartner van branche- en beroepsverenigingen, leuk om te lezen. Maar welke betekenis zal de Coronacrisis nu echt krijgen voor de verenigingen? Zal het positief uitpakken of is juist een gevaar? (meer…)

Welke betekenis zal de Coronacrisis nu echt krijgen voor de verenigingen?

Metamorfose voor het jaarverslag van de ANBOS

In juni is het vernieuwde jaarverslag van de ANBOS verschenen. ANBOS is de brancheorganisatie van gediplomeerde schoonheidsspecialisten in Nederland. In 2019 vierden zij hun 70-jarig bestaan. In het jaarverslag kijken ze met trots terug op het kroonjaar en de lange geschiedenis van de branchevereniging. (meer…)

In het vernieuwde jaarverslag kijkt ANBOS met trots terug op hun 70-jarig jubileum

Elma Media en IVRM Reputatie starten samenwerking

Corona doet groot beroep op branche- en beroepsverenigingen

Broek op Langedijk/Bussum, 8 juni 2020 – Elma Media en IVRM Reputatie zijn een samenwerking aangegaan om branche- en beroepsverenigingen te ondersteunen bij de belangenbehartiging van hun leden. Aanleiding voor de samenwerking is de toegenomen noodzaak die branche- en beroepsorganisaties ervaren om hun gidsrol te pakken, nu veel bedrijven en hele beroepsgroepen in zwaar weer verkeren. (meer…)

Dit is het moment voor veel verenigingen om zichtbaar te zijn
Trotse mediapartner van: