Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Bij de ANT staan de leden centraal

De Associatie Nederlandse Tandartsen (ANT) is dé belangenbehartiger van tandartsen, een snel groeiende beroepsorganisatie met een eigen geluid. Zij zetten zich in voor een beter imago van de beroepsgroep en blijven strijden tegen bureaucratie. (meer…)

"Ons magazine Dentz verhoogt de zichtbaarheid van de vereniging”.

Winactie als ‘ledenwervingsmiddel’

Het is een veelgebruikte tactiek  – winacties zijn nou eenmaal een beproefde manier om interesse in een product, merk of vereniging te creëren, omdat mensen graag anderen over gratis zaken vertellen. En als mensen praten over uw merk of vereniging als resultaat, heeft u in wezen uw doelgroep omgetoverd tot marketeers. (meer…)

De winactie heeft positieve aandacht en een flink aantal nieuwe leden opgeleverd

NOvA introduceert zoekmachine ‘Zoek een advocaat’

In de zoekmachine ‘Zoek een advocaat’ staan alle in Nederland ingeschreven advocaten, die samen de Nederlandse orde van advocaten (NOvA) vormen. Zij mogen de beschermde titel ‘advocaat’ voeren. Er zijn momenteel ruim 17.500 advocaten. Daarvan hebben bijna 4.000 advocaten zich ingeschreven in het nieuw rechtsgebiedenregister. (meer…)

In deze zoekmachine kan iedereen eenvoudig een advocaat vinden op rechtsgebied, woonplaats of op naam

BNI en hun Belgische collega’s AiNB maken samen één vakblad

De Beroepsvereniging Nederlandse Interieurarchitecten (BNI) bestaat 50 jaar en heeft circa 300 leden. De AiNB is sinds 1952 de enige officieel erkende beroeps- en belangenorganisatie voor professioneel opgeleide en werkzame interieurarchitecten in België. Het verschil is dat de BNI een wettelijke beschermde titel heeft en de AiNB niet. Beide beroepsverenigingen werken sinds kort samen aan hun ledenbinding. (meer…)

‘Alleen ga je sneller, maar samenkom je verder’

Hoe kan een vereniging aandacht in de media genereren?

Brancheorganisatie Kinderopvang heeft te maken met een divers palet van organisaties, elk met hun eigen wensen, behoeften en verwachtingen. De vereniging, die de belangen behartigt van zo’n 1.000 leden, kent veel verschillende soorten ondernemers van klein tot heel groot, gevestigd in steden en op het platteland. (meer…)

‘Het dramatische ongeluk met de Stint laat zien hoe belangrijk goed woordvoerderschap is’

Jongerenonderzoek: print magazines, on demand & streaming populair

Social media verliest aan populariteit onder jongeren, samenhangend is het bewustzijn omtrent hun privacy wel gestegen en blijkt het print magazine bestand tegen de digitalisering. Dit blijkt onder andere uit de nieuwste editie van het Jongerenonderzoek. Het onderzoek werd uitgevoerd door het Amsterdamse bureau Wayne Parker Kent en onderzoeksbureau Mediatest. (meer…)

58% van de Gen Z’ers en 69% van de Millennials slaat nog wel eens een fysieke bladzijde open

#wijzijndna 2019

Afgelopen donderdag, 26 september, was alweer het vierde DNA Jaarcongres. DNA wil graag een proeftuin zijn voor verenigingen en het jaarcongres laat dat zien. Het is elk jaar anders van opzet. De doelen zijn minder veranderlijk: inspireren, kennis delen en successen in het vak vieren. (meer…)

Verenigingen, daar zit muziek in

Generatiemanagement

Het is een unicum in de geschiedenis van verenigingsland: vijf opeenvolgende generaties op de ‘verenigingsvloer’. Van de babyboomers die hechten aan inspraak en status tot de jongste generatie die geen moment heeft meegemaakt zonder mobiele telefoon, social media en Google. (meer…)

Nog nooit was er zoveel kennis en ervaring binnen de vereniging
Trotse mediapartner van: