Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Merk ELMA bestaat 40 jaar

Dit voorjaar bestaat de naam ‘Elma’ precies 40 jaar. Waar Elma Media in het begin van haar bestaan vooral gericht was op het produceren van jaarboeken en ledenlijsten voor verenigingen, adviseren en begeleiden wij nu verenigingen op het gebied van strategie- en koersbepaling, communicatiestrategie, ontwikkeling en de exploitatie van de mediamix. Onveranderd  is dat wij ook nu nog toeleveranciers verbinden met de leden om op die manier inkomsten voor de vereniging te realiseren. (meer…)

Onze rol en betrokkenheid zijn behoorlijk uitgebreid geworden

Nieuwe samenwerking LOGEION

Logeion en de twee Surinaamse beroepsorganisaties voor communicatie, het Centrum voor Communicatie en Public Relations (CCPR) en de Vereniging Communicatie Marketing en Public Relations (VCMP), hebben bekendgemaakt dat ze in 2019 starten met een intensieve samenwerking op het gebied van kennisdeling. (meer…)

Deze samenwerking past in ons streven om aangesloten te blijven bij internationale ontwikkelingen en inzichten

Vicevoorzitter Claudia Reiner geeft startsein voor Techniek Nederland

Vicevoorzitter Claudia Reiner heeft op Rotterdam CS de officiële handeling verricht voor de nieuwe naam van de vereniging. UNETO-VNI gaat verder als Techniek Nederland. Met een druk op de knop onthulde zij op een groot scherm het nieuwe logo van de ondernemersvereniging voor technisch dienstverleners, installateurs en de technische detailhandel. (meer…)

De nieuwe naam past bij het toenemende belang van techniek in onze samenleving

Geduld wordt beloond: eerste 3D-geprinte gebouw in Europa is een feit

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is het er dan toch van gekomen. In het Gelderse Teuge is op locatie op 30 januari het eerste 3D-geprinte gebouw van Europa gerealiseerd: De Vergaderfabriek. Het printen van het gebouw heeft circa 10 dagen geduurd. Elma Media is vanaf het begin als partner en consortiumlid betrokken geweest bij het project en verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie. (meer…)

Dit project heeft branche overschrijdende mogelijkheden.

NVRD trots op het binnenhalen van het ISWA World Congress 2020

Het meest ambitieuze mondiale congres voor duurzaam afvalbeheer en circulaire economie, het ISWA World Congress, komt in 2020 naar Nederland. Dat is het resultaat van de inzet van de NVRD en de stad Rotterdam die met hun gezamenlijk bidbook het ISWA-bestuur wisten te overtuigen. Het driedaagse congres wordt gehouden in het WTC-gebouw, hartje Rotterdam. (meer…)

Het wordt spraakmakend anders dan anders, omdat we gaan breken met het traditionele.

Nederlandse Dalton Vereniging intensiveert haar ledencommunicatie

In deze tijden van snelle informatieoverdracht is het voor elke vereniging een uitdaging om de communicatie tussen en naar leden up-to-date te houden. Met alleen een website en een digitale nieuwsbrief lukt dat vaak onvoldoende. Dat merkte ook de Nederlandse Dalton Vereniging (NDV) die op zoek ging naar middelen om de communicatie met en tussen haar leden te intensiveren. (meer…)

Als vereniging willen we meer kennisdeling en contact tussen de leden en meer bekendheid met het bestuur.

FOCWA werft onder VMBO-ers

Brancheorganisatie FOCWA heeft in november 4.500 leerlingen in het VMBO met een technisch profiel een mailing gestuurd om hen te interesseren voor het vak van schadehersteller. Het is onderdeel van een grotere campagne, in samenwerking met het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor de Carrosseriebranche OOC, om de beroepskeuze van jongeren te beïnvloeden. (meer…)

Eigenlijk is er maar één manier om de beroepskeuze van jongeren te beïnvloeden, namelijk ervaring op laten doen met het vak.

V&VN verdubbelt in 5 jaar naar 100.000 leden

De grootste beroepsvereniging van Nederland, Vereniging voor Verpleegkundigen en verzorgenden Nederland (V&VN) is door de grens van 100.000 leden gebroken. Dat is bijna een verdubbeling in de afgelopen vijf jaar. V&VN start een campagne waarin verhalen van leden centraal staan. (meer…)

Verpleegkundigen en verzorgenden zijn de grootste beroepsgroep van ons land.

Zijn nieuwe leden belangrijker dan bestaande loyale leden?

Tijdens het afgelopen congres van De Nederlandse Associatie poneerde Lodewijk Klootwijk (Algemeen Secretaris van de NVG-golf) de stelling dat aandacht voor nieuwe leden belangrijker is voor de groei van je vereniging of organisatie dan voor bestaande loyale leden. (meer…)

,,Als je je leden wilt behouden, zorg er dan voor dat ze sociaal verbonden zijn en blijven met andere leden"

Jonge lezers geven ANKO-magazine een 9!

Afgelopen zomer was het een jaar geleden dat de eerste editie van ANKO Kapperszaken ‘nieuwe stijl’ verscheen.  Sinds 2017 maakt de ANKO, de branchevereniging van professionele kappers, dit ledenmagazine samen met Elma Media. Met een compleet vernieuwde bladformule en prikkelende vormgeving wilde de ANKO haar magazine echt van nu maken, nog beter aansluiten bij de beleving van de kapper en ook een jongere doelgroep aanspreken. Na een jaar samenwerking nam de ANKO de proef op de som… (meer…)

Als eerste zorgen we ervoor dat we alle content ‘verkapperen’

Versnel de verandering

We have a strategic plan, it’s called doing things. Dit motto, gekozen door een van de groepen in de werkateliers Verenigen van de Toekomst, laat zien waar verenigingen naar zoeken. (meer…)

Hoe kunt u veranderen versnellen, concreter worden en direct waardevol zijn voor leden?
Trotse mediapartner van: