Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Modint introduceert LIGHT-lidmaatschap voor kleine bedrijven

Modint, brancheorganisatie voor de mode- en textielsector, introduceert Modint LIGHT. Dit speciale lidmaatschap is bedoeld voor kleine (startende)bedrijven en ZZP’ers in de sector. Zo kunnen kleinere ondernemers zich gemakkelijker aansluiten bij Modint en worden de voordelen, het netwerk en de diensten van de vereniging beter toegankelijk voor hen. (meer…)

Wij zijn van mening dat we bij de opbouw van deze toekomst ook de kleinere, opkomende en onafhankelijke ondernemer in de mode- en textielbranche moeten betrekken

ICF pleit voor certificering vanwege groeiend aantal coaches

Het aantal coaches dat mensen begeleidt in studie, werk of een depressie steeg de afgelopen vijf jaar met zo’n 66 procent naar 63.000. Dat blijkt uit cijfers die BNR heeft opgevraagd bij de Kamer van Koophandel. Annemarie van der Meer, voorzitter van beroepsorganisatie ICF (International Coach Federation), zou graag zien dat coach een beschermd beroep wordt. ‘Ik heb er geen zicht op dat de landelijke politiek dat op dit moment oppikt.’     (meer…)

In ons land zijn er nu zo’n 350 ICF coaches en er is een gestage groei zichtbaar

Wie jarig is trakteert

In onze vorige nieuwsbrief vroegen wij aan de nieuwsbrieflezers het antwoord op de vraag waar de naam Elma vandaan komt. Wie jarig is trakteert; bij de winnaar van de jubileumactie is inmiddels een lekkere taart bezorgd. (meer…)

Taart voor de NVS-NVL

Print is helemaal terug, en dat komt vooral door jongeren

Print is terug, de signalen zijn talrijk.  Meerdere onderzoeken tonen aan dat vooral de jongere generatie meer gedrukte tijdschriften en vakbladen lezen dan een jaar geleden. Dit is ook naar voren gekomen uit diverse lezersonderzoeken van verenigingen. De rol van print is daarentegen wel veranderd en heeft een vernieuwde positie binnen de gehele crossmediale communicatiemix gekregen.  (meer…)

Print dankt zijn groei vooral door de groeiende populariteit onder jongeren

KNB start consumentencampagne op social media

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie is een consumentencampagne via social media gestart. We vroegen aan Kevin Kromhout, Marketing Communicatie Adviseur van de KNB hoe dit in de praktijk gaat en wat de eerste successen zijn.  (meer…)

We willen vooral laten zien dat de notaris met zijn tijd meegaat en midden in de maatschappij staat

NBA start serie video-interviews met voorzitter

De NBA, beroepsorganisatie van alle accountants in Nederland en al jaren opdrachtgever van ons, is recent gestart met een maandelijks video-interview met haar bestuursvoorzitter. Wij zijn benieuwd naar de eerste ervaringen. (meer…)

Aanleiding voor de interviews is de wens om meer actief naar buiten te treden en de eigen standpunten en activiteiten te belichten

Verleng de levensduur van uw waardevolle content met de Kennisbank

Een papieren magazine is nog steeds een krachtig en doeltreffend communicatiemiddel om uw leden mee te bereiken. Na verloop van tijd verdwijnt uw ledenmagazine uit het zicht en daarmee ook de waardevolle content. Daarom introduceren wij de Kennisbank. Door uw teksten te digitaliseren en online te publiceren, worden de levensduur en impact ervan aanzienlijk verhoogd.  (meer…)

Ledencommunicatie is zenden, ontvangen, reageren, stimuleren en inspireren

Merk ELMA bestaat 40 jaar

Dit voorjaar bestaat de naam ‘Elma’ precies 40 jaar. Waar Elma Media in het begin van haar bestaan vooral gericht was op het produceren van jaarboeken en ledenlijsten voor verenigingen, adviseren en begeleiden wij nu verenigingen op het gebied van strategie- en koersbepaling, communicatiestrategie, ontwikkeling en de exploitatie van de mediamix. Onveranderd  is dat wij ook nu nog toeleveranciers verbinden met de leden om op die manier inkomsten voor de vereniging te realiseren. (meer…)

Onze rol en betrokkenheid zijn behoorlijk uitgebreid geworden

Nieuwe samenwerking LOGEION

Logeion en de twee Surinaamse beroepsorganisaties voor communicatie, het Centrum voor Communicatie en Public Relations (CCPR) en de Vereniging Communicatie Marketing en Public Relations (VCMP), hebben bekendgemaakt dat ze in 2019 starten met een intensieve samenwerking op het gebied van kennisdeling. (meer…)

Deze samenwerking past in ons streven om aangesloten te blijven bij internationale ontwikkelingen en inzichten

Vicevoorzitter Claudia Reiner geeft startsein voor Techniek Nederland

Vicevoorzitter Claudia Reiner heeft op Rotterdam CS de officiële handeling verricht voor de nieuwe naam van de vereniging. UNETO-VNI gaat verder als Techniek Nederland. Met een druk op de knop onthulde zij op een groot scherm het nieuwe logo van de ondernemersvereniging voor technisch dienstverleners, installateurs en de technische detailhandel. (meer…)

De nieuwe naam past bij het toenemende belang van techniek in onze samenleving

Geduld wordt beloond: eerste 3D-geprinte gebouw in Europa is een feit

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is het er dan toch van gekomen. In het Gelderse Teuge is op locatie op 30 januari het eerste 3D-geprinte gebouw van Europa gerealiseerd: De Vergaderfabriek. Het printen van het gebouw heeft circa 10 dagen geduurd. Elma Media is vanaf het begin als partner en consortiumlid betrokken geweest bij het project en verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie. (meer…)

Dit project heeft branche overschrijdende mogelijkheden.
Trotse mediapartner van: