Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

NBA start serie video-interviews met voorzitter

De NBA, beroepsorganisatie van alle accountants in Nederland en al jaren opdrachtgever van ons, is recent gestart met een maandelijks video-interview met haar bestuursvoorzitter. Wij zijn benieuwd naar de eerste ervaringen. (meer…)

Aanleiding voor de interviews is de wens om meer actief naar buiten te treden en de eigen standpunten en activiteiten te belichten

Verleng de levensduur van uw waardevolle content met de Kennisbank

Een papieren magazine is nog steeds een krachtig en doeltreffend communicatiemiddel om uw leden mee te bereiken. Na verloop van tijd verdwijnt uw ledenmagazine uit het zicht en daarmee ook de waardevolle content. Daarom introduceren wij de Kennisbank. Door uw teksten te digitaliseren en online te publiceren, worden de levensduur en impact ervan aanzienlijk verhoogd.  (meer…)

Ledencommunicatie is zenden, ontvangen, reageren, stimuleren en inspireren

Merk ELMA bestaat 40 jaar

Dit voorjaar bestaat de naam ‘Elma’ precies 40 jaar. Waar Elma Media in het begin van haar bestaan vooral gericht was op het produceren van jaarboeken en ledenlijsten voor verenigingen, adviseren en begeleiden wij nu verenigingen op het gebied van strategie- en koersbepaling, communicatiestrategie, ontwikkeling en de exploitatie van de mediamix. Onveranderd  is dat wij ook nu nog toeleveranciers verbinden met de leden om op die manier inkomsten voor de vereniging te realiseren. (meer…)

Onze rol en betrokkenheid zijn behoorlijk uitgebreid geworden

Nieuwe samenwerking LOGEION

Logeion en de twee Surinaamse beroepsorganisaties voor communicatie, het Centrum voor Communicatie en Public Relations (CCPR) en de Vereniging Communicatie Marketing en Public Relations (VCMP), hebben bekendgemaakt dat ze in 2019 starten met een intensieve samenwerking op het gebied van kennisdeling. (meer…)

Deze samenwerking past in ons streven om aangesloten te blijven bij internationale ontwikkelingen en inzichten

Vicevoorzitter Claudia Reiner geeft startsein voor Techniek Nederland

Vicevoorzitter Claudia Reiner heeft op Rotterdam CS de officiële handeling verricht voor de nieuwe naam van de vereniging. UNETO-VNI gaat verder als Techniek Nederland. Met een druk op de knop onthulde zij op een groot scherm het nieuwe logo van de ondernemersvereniging voor technisch dienstverleners, installateurs en de technische detailhandel. (meer…)

De nieuwe naam past bij het toenemende belang van techniek in onze samenleving

Geduld wordt beloond: eerste 3D-geprinte gebouw in Europa is een feit

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is het er dan toch van gekomen. In het Gelderse Teuge is op locatie op 30 januari het eerste 3D-geprinte gebouw van Europa gerealiseerd: De Vergaderfabriek. Het printen van het gebouw heeft circa 10 dagen geduurd. Elma Media is vanaf het begin als partner en consortiumlid betrokken geweest bij het project en verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie. (meer…)

Dit project heeft branche overschrijdende mogelijkheden.

NVRD trots op het binnenhalen van het ISWA World Congress 2020

Het meest ambitieuze mondiale congres voor duurzaam afvalbeheer en circulaire economie, het ISWA World Congress, komt in 2020 naar Nederland. Dat is het resultaat van de inzet van de NVRD en de stad Rotterdam die met hun gezamenlijk bidbook het ISWA-bestuur wisten te overtuigen. Het driedaagse congres wordt gehouden in het WTC-gebouw, hartje Rotterdam. (meer…)

Het wordt spraakmakend anders dan anders, omdat we gaan breken met het traditionele.

Nederlandse Dalton Vereniging intensiveert haar ledencommunicatie

In deze tijden van snelle informatieoverdracht is het voor elke vereniging een uitdaging om de communicatie tussen en naar leden up-to-date te houden. Met alleen een website en een digitale nieuwsbrief lukt dat vaak onvoldoende. Dat merkte ook de Nederlandse Dalton Vereniging (NDV) die op zoek ging naar middelen om de communicatie met en tussen haar leden te intensiveren. (meer…)

Als vereniging willen we meer kennisdeling en contact tussen de leden en meer bekendheid met het bestuur.

FOCWA werft onder VMBO-ers

Brancheorganisatie FOCWA heeft in november 4.500 leerlingen in het VMBO met een technisch profiel een mailing gestuurd om hen te interesseren voor het vak van schadehersteller. Het is onderdeel van een grotere campagne, in samenwerking met het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor de Carrosseriebranche OOC, om de beroepskeuze van jongeren te beïnvloeden. (meer…)

Eigenlijk is er maar één manier om de beroepskeuze van jongeren te beïnvloeden, namelijk ervaring op laten doen met het vak.

V&VN verdubbelt in 5 jaar naar 100.000 leden

De grootste beroepsvereniging van Nederland, Vereniging voor Verpleegkundigen en verzorgenden Nederland (V&VN) is door de grens van 100.000 leden gebroken. Dat is bijna een verdubbeling in de afgelopen vijf jaar. V&VN start een campagne waarin verhalen van leden centraal staan. (meer…)

Verpleegkundigen en verzorgenden zijn de grootste beroepsgroep van ons land.

Zijn nieuwe leden belangrijker dan bestaande loyale leden?

Tijdens het afgelopen congres van De Nederlandse Associatie poneerde Lodewijk Klootwijk (Algemeen Secretaris van de NVG-golf) de stelling dat aandacht voor nieuwe leden belangrijker is voor de groei van je vereniging of organisatie dan voor bestaande loyale leden. (meer…)

,,Als je je leden wilt behouden, zorg er dan voor dat ze sociaal verbonden zijn en blijven met andere leden"
Trotse mediapartner van: