Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

KNS aan de basis van Ondernemersacademie Food

De economie loopt weer op rolletjes. Ook in de foodbranche. De consument betaalt weer graag, voor de combinatie van gemak en beleving. Dit concept van tijdsbesparing plus beleving biedt een kansrijk klimaat voor creatieve en innovatieve foodondernemers. Er liggen prachtige mogelijkheden voor wie durft te experimenten. (meer…)

De oprichting van de Ondernemersacademie Food laat zien dat de branche zelf aan de slag is gegaan om dit probleem op te lossen.

FOCWA, VACO en Stiba werken aan managementprogramma voor jonge ondernemers

Brancheorganisaties FOCWA, VACO en Stiba organiseren samen hét netwerk voor jonge ondernemers in de automotive sector. Met het Young Automotive Management programma willen zij jonge professionele ondernemers klaarstomen voor de toekomst. (meer…)

Door samen te werken kunnen we ondernemers uit de automotive met elkaar verbinden wat zorgt voor inspiratie, een hecht netwerk, persoonlijke en zakelijk groei.

Raak geïnspireerd door content van andere verenigingen

Elma Media introduceert een nieuw online initiatief, het Elma Content Sharing Platform. Hierop worden artikelen van meerdere verenigingen gepubliceerd. Doordat op het platform content wordt gedeeld van andere verenigingen is het een permanente inspiratiebron voor elke verenigingsprofessional. (meer…)

Een permanente inspiratiebron voor elke verenigingsprofessional

NMT zet zich in voor kansarme jongeren

Branchevereniging NMT participeert in samenwerkingsproject om kansarme jongeren in Rotterdam-Zuid een nieuw perspectief te geven op de arbeidsmarkt. (meer…)

NMT is trots vanuit de branche hieraan een bijdrage te mogen leveren

Modint introduceert LIGHT-lidmaatschap voor kleine bedrijven

Modint, brancheorganisatie voor de mode- en textielsector, introduceert Modint LIGHT. Dit speciale lidmaatschap is bedoeld voor kleine (startende)bedrijven en ZZP’ers in de sector. Zo kunnen kleinere ondernemers zich gemakkelijker aansluiten bij Modint en worden de voordelen, het netwerk en de diensten van de vereniging beter toegankelijk voor hen. (meer…)

Wij zijn van mening dat we bij de opbouw van deze toekomst ook de kleinere, opkomende en onafhankelijke ondernemer in de mode- en textielbranche moeten betrekken

ICF pleit voor certificering vanwege groeiend aantal coaches

Het aantal coaches dat mensen begeleidt in studie, werk of een depressie steeg de afgelopen vijf jaar met zo’n 66 procent naar 63.000. Dat blijkt uit cijfers die BNR heeft opgevraagd bij de Kamer van Koophandel. Annemarie van der Meer, voorzitter van beroepsorganisatie ICF (International Coach Federation), zou graag zien dat coach een beschermd beroep wordt. ‘Ik heb er geen zicht op dat de landelijke politiek dat op dit moment oppikt.’     (meer…)

In ons land zijn er nu zo’n 350 ICF coaches en er is een gestage groei zichtbaar

Wie jarig is trakteert

In onze vorige nieuwsbrief vroegen wij aan de nieuwsbrieflezers het antwoord op de vraag waar de naam Elma vandaan komt. Wie jarig is trakteert; bij de winnaar van de jubileumactie is inmiddels een lekkere taart bezorgd. (meer…)

Taart voor de NVS-NVL

Print is helemaal terug, en dat komt vooral door jongeren

Print is terug, de signalen zijn talrijk.  Meerdere onderzoeken tonen aan dat vooral de jongere generatie meer gedrukte tijdschriften en vakbladen lezen dan een jaar geleden. Dit is ook naar voren gekomen uit diverse lezersonderzoeken van verenigingen. De rol van print is daarentegen wel veranderd en heeft een vernieuwde positie binnen de gehele crossmediale communicatiemix gekregen.  (meer…)

Print dankt zijn groei vooral door de groeiende populariteit onder jongeren

KNB start consumentencampagne op social media

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie is een consumentencampagne via social media gestart. We vroegen aan Kevin Kromhout, Marketing Communicatie Adviseur van de KNB hoe dit in de praktijk gaat en wat de eerste successen zijn.  (meer…)

We willen vooral laten zien dat de notaris met zijn tijd meegaat en midden in de maatschappij staat

NBA start serie video-interviews met voorzitter

De NBA, beroepsorganisatie van alle accountants in Nederland en al jaren opdrachtgever van ons, is recent gestart met een maandelijks video-interview met haar bestuursvoorzitter. Wij zijn benieuwd naar de eerste ervaringen. (meer…)

Aanleiding voor de interviews is de wens om meer actief naar buiten te treden en de eigen standpunten en activiteiten te belichten

Verleng de levensduur van uw waardevolle content met de Kennisbank

Een papieren magazine is nog steeds een krachtig en doeltreffend communicatiemiddel om uw leden mee te bereiken. Na verloop van tijd verdwijnt uw ledenmagazine uit het zicht en daarmee ook de waardevolle content. Daarom introduceren wij de Kennisbank. Door uw teksten te digitaliseren en online te publiceren, worden de levensduur en impact ervan aanzienlijk verhoogd.  (meer…)

Ledencommunicatie is zenden, ontvangen, reageren, stimuleren en inspireren
Trotse mediapartner van: