Het Notariaat: Herkenbaar maar dan anders

Het vakblad voor notarissen, het Notariaat Magazine, heeft een metamorfose ondergaan met een nieuwe bladformule en een nieuwe vormgeving. Het eerste nummer viel vrijdag 12 februari op de mat. Het vernieuwde Notariaat Magazine is ook online te vinden op knb.nl. Hier zijn de artikelen gemakkelijk online te lezen, worden video’s geplaatst en polls gehouden. (meer…)

Nieuw is ook dat het magazine via LinkedIn en Facebook te volgen is. Mechtelt Lindenhovius, hoofdredacteur KNB Media: ‘Crossmediaal kun je niet meer om ons heen.’

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) geeft al 20 jaar Notariaat Magazine uit, een magazine met alle ins & outs over het notariaat. Daarnaast heeft de KNB ook verschillende andere communicatiekanalen, zoals een corporate website, een ledennet, nieuwsbrieven en social media. Natuurlijk was daartussen al een wisselwerking, maar dit is nu verder geoptimaliseerd en geïntegreerd. De leden zijn druk met hun werk, cliënten en kantoor; als beroepsorganisatie wil de KNB hen daarin zo goed mogelijk ondersteunen en de kwaliteit hoog houden. Communicatie over bijvoorbeeld nieuwe regelgeving, praktijkvoorbeelden en persoonlijke ontwikkeling is daarin erg belangrijk. Het moet voor de leden zo toegankelijk mogelijk zijn om die informatie tot zich te nemen. Daarom is ook die nieuwe online omgeving geïntroduceerd, aldus Lindenhovius.

De KNB heeft Elma in de arm genomen om de hele communicatiemix te bekijken, omdat Elma voor branche- en beroepsverenigingen verschillende activiteiten aanbiedt: strategie en koersbepaling, communicatiestrategie, creatie, maar ook vormgeving, advertentieacquisitie en verzending. Die geïntegreerde aanpak is precies waar is precies waar de KNB naar op zoek was.

Lindenhovius: ‘De samenwerking met Elma verloopt erg prettig en het resultaat is er ook naar. Het is niet alleen een make-over, door de thematische opzet is er ook inhoudelijk wat veranderd. Gelukkig krijgen we voornamelijk positieve reacties van de lezers. Daar doen we het voor!’