Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

De meerwaarde van branded content

Marketeers kiezen steeds vaker voor branded content: betaalde content verpakt in een redactioneel artikel. En dat is niet voor niets. Uit onderzoek van Sanoma blijkt dat branded content hoog wordt gewaardeerd, effectief is en waarde toevoegt.

(meer…)

Uit het onderzoek blijkt dat bij branded content sprake is van beperkte branding. Advertenties in tijdschriften zorgen voor een hogere merkherinnering.

Tijdschriftreclame in 0,3 seconden beoordeeld

Is een tijdschriftadvertentie interessant of niet? Dat bepalen lezers binnen 0,3 seconden. Dat blijkt uit fysiologisch onderzoek van de Erasmus Universiteit en Magazines.nl. Zodra een lezer een advertentie ziet, vindt in het brein een heel snelle reactie plaats die samenhangt met de waardering voor de advertentie. De breinrespons is gemeten met behulp van EEG.

(meer…)

De breinreactie kan een goede voorspeller zijn van het effect van een advertentie. De methode kan dan ook als handig hulpmiddel dienen bij het testen van verschillende ontwerpen van een advertentie.

Magazineadvertenties blijven effectief

Adverteren in magazines blijft onverminderd succesvol. 37 Procent van de lezers onderneemt actie of is van plan dat te doen na het zien van een advertentie, zo blijkt uit onderzoek van Readex Research*. De advertenties worden gezien als een relevant, natuurlijk onderdeel van het magazine en daarmee als gewaardeerde content. Daardoor is er nauwelijks irritatie en ontwijkgedrag.

(meer…)

Tussen 2008 en 2014 is de aandacht van lezers voor magazineadvertenties licht gestegen. Ze worden door zeven op de tien lezers bewust gezien.

Adblockers: bedreiging of nieuwe kansen?

De populariteit van adblockers lijkt niet te stuiten. De plugin voor browsers zorgt ervoor dat advertenties worden tegengehouden, websites sneller laden en men veiliger én meer anoniem surft. Maar blocken van advertenties heeft gevolgen voor de content. Die moet tenslotte wel worden betaald.

(meer…)

Door adblockers zal het online bereik afnemen, maar de kwaliteit ervan neemt toe. En dat draagt bij aan groei van de CPM prijzen én meer tevreden consumenten.

Heeft u moeite met ledenbinding?

In een wereld die in rap tempo verandert, is kennisdelen de sleutel tot nieuwe inzichten en positieve resultaten. De Elma Inspiration Day rond het thema ledenbinding was begin oktober dan ook dé plek voor branche- en beroepsverenigingen.

(meer…)

Tijdens de Elma Inspiration Day begin oktober wisselden afgevaardigden van verschillende branche- en beroepsverenigingen ervaringen uit rond teruglopende ledenaantallen.

Tien basisregels voor een succesvolle nieuwsbrief

Het lijkt zo’n simpel medium, een digitale nieuwsbrief. Makkelijk in elkaar te zetten, snel en goedkoop ook. Maar een goede nieuwsbrief is een doordachte nieuwsbrief. Want hoe valt uw nieuwsbrief op in een grote stroom e-mails? En hoe zorgt u voor de beste effectiviteit en respons? Wij geven u tien gouden tips.

(meer…)

Kies voor een aantrekkelijke vormgeving en zorg voor een duidelijke structuur, zodat lezers zich snel een beeld kunnen vormen van de inhoud.

Succesvol communiceren doet u zo!

Een goede communicatiestrategie is van belang om (potentiële) leden, relaties en stakeholders te bereiken. Door duidelijke doelen en prioriteiten te stellen en in te spelen op veranderingen, zorgt u ervoor dat uw vereniging koers houdt en groeit. Weet wat uw bijzondere toegevoegde waarde is, zodat u aantrekkelijk blijft voor uw leden.

(meer…)

Heeft u eenmaal uw doelgroep bepaald, dan is het zaak uw boodschap helder te krijgen. Wat wilt u precies overbrengen? Wilt u informeren, inspireren en/of verbinden?

Ledenwerving: in contact met generatie Y

Branche- en beroepsverenigingen vergrijzen nu aansluiting bij een vereniging geen vanzelfsprekendheid meer is. En dus móeten verenigingen in actie komen om jongeren te enthousiasmeren voor het lidmaatschap. Maar hoe?

(meer…)

Informatie moet vooral kort maar krachtig zijn. Generatie Y heeft namelijk niet veel tijd en ‘scant’ de kanalen. Het is dan ook de kunst om op te vallen, bijvoorbeeld met een video of infographic.

Kan uw vereniging extra inkomsten gebruiken?

Veel verenigingen kampen met een dalend ledenaantal. Het is daarom essentieel leden te binden en potentiële leden te werven. Bijvoorbeeld met een informatieve nieuwsbrief of een fraai  magazine. Maar dan wel op basis van een goede communicatiestrategie.  Lukraak lanceren is zinloos.

(meer…)

Bent u op zoek naar een bureau dat adverteerders kan overtuigen van de waarde van uw communicatiemix? Een bureau dat relevante adverteerders weet te binden en te boeien?

Geslaagde operatie: Medische Innovatiespecial

Hoe inspireert en informeert de Nederlandse Vereniging van bestuurders in de zorg (NVZD) haar leden? Met de Medische Innovatiespecial. Met deze special brengt de NVZD zorgbestuurders op de hoogte gebracht van alle ontwikkelingen en innovaties. Elma ontwikkelde het gehele concept en verzorgde de exploitatie van de special van A tot Z. (meer…)

Sinds 2005 is Elma mediapartner van de NVZD. Dankzij onze jarenlange ervaring in de medische sector hebben wij haar adverteerdersmarkt volledig in kaart.
Elma inspiration day

Kom ook naar Elma Inspiration Day!

Hoe goed kent u de leden van uw branche- of beroepsvereniging? Hoe houdt u ze binnenboord en hoe speelt u het best in op hun behoeften? Kom inspiratie opdoen tijdens de Elma Inspiration Day op 1 oktober a.s. bij Elma in Broek op Langedijk! Deelname is kosteloos. Meld u nu aan! (meer…)

Kom inspiratie opdoen tijdens de Elma Inspiration Day op 1 oktober a.s. bij Elma in Broek op Langedijk!

Sluit uw huisstijl en communicatiemix aan bij uw gewenste uitstraling?

Een goede huisstijl laat zien wie u bent. Het is herkenbaar en aansprekend en matcht met het door u gewenste imago. Een sterk logo is daarin een bepalende factor. Het zorgt voor herkenbaarheid en  onderscheidend vermogen.  (meer…)

Uw huisstijl moet passen bij uw identiteit en consistent worden doorgevoerd, zodat het uw naamsbekendheid versterkt en uw leden zich eerder met uw organisatie identificeren.
Trotse mediapartner van: