BNA

Bijna 1.100 architectenbureaus zijn verenigd in de BNA, de branchevereniging van Nederlandse architectenbureaus. De BNA heeft Elma Media gevraagd om de BNA te ondersteunen in het professionaliseren en binden van hun leden.


Uitdaging

Architectenbureaus zijn van grote toegevoegde waarde in de bouwsector: zij zijn in staat om met slimme, ruimtelijke oplossingen te komen voor complexe bouwwerken, rekening houdend met de wensen van bewoners, gebruikers en opdrachtgevers. Om de ontwikkelingen binnen, zowel de architectuur als de BNA, inzichtelijk te maken richting (potentiële opdrachtgevers) en om de leden van de BNA op de kaart te zetten, is de vraag aan Elma Media gesteld hoe dit het beste gerealiseerd kon worden. Daarnaast wilde de BNA meer inkomsten genereren, zodat zij de leden verder kunnen professionaliseren en inspireren op een aantal thema’s.

Oplossing

Om meer inkomsten te genereren voor de BNA, heeft Elma Media een strategisch commercieel plan opgesteld en voeren wij dit ook uit. Elma Media draagt zorg voor de crossmediale verbinding tussen de toeleveranciers en de leden van de BNA. Dit kan middels het sluiten van een strategisch jaarpartnership, het werven van sponsoren voor een event of door het plaatsen van branded content via de social media-kanalen of in de nieuwsbrief van de BNA. Daarnaast realiseert Elma Media jaarlijks het BNA Architecten Jaarboek. Hierin komen de BNA-leden onder de aandacht van potentiële opdrachtgevers.

Resultaat

Met ons salesteam hebben we de advertentieverkoop een nieuwe impuls gegeven doordat we nieuwe adverteerders aan de BNA-media wisten te binden. Dit vergt salesinvesteringen, maar zorgt voor een sterk verbeterde continuïteit van de inkomsten voor de BNA. Ook wordt het jaarboek erg gewaardeerd.

Recente projecten

Wilt u ook advies?