KNOV

De Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV) is de Nederlandse beroepsorganisatie van en voor verloskundigen.


Uitdaging

De KNOV gaf voorheen Tijdschrift Voor Verloskundigen (TVV) uit. Een inhoudelijk en hoogwaardig magazine waarin vooral resultaten uit nieuwe, wetenschappelijke onderzoeken werden gepresenteerd. Ontzettend interessant voor de doelgroep, want die resultaten hebben veel invloed op de manier waarop verloskundigen in ziekenhuizen en praktijken werken. Ook in het nieuwe magazine moest ruimte zijn voor deze wetenschappelijke artikelen, maar het magazine mocht ook wel wat toegankelijker en praktischer worden. Want naast verloskundige, zijn veel leden van de KNOV ook praktijkhouder en hebben zij te dealen met zaken als een hoge werkdruk, juridische vraagstukken en medewerkers. Aan ons de vraag of wij een nieuw magazine wilden optuigen, met behoud van de sterke punten, maar wat nét wat meer aanspreekt en diverser is. En aan ons om na te denken hoe de content crossmediaal in te zetten. En natuurlijk speelde het kostenplaatje ook een rol en uitte de KNOV de wens of wij ons salesteam konden inzetten.

Oplossing

We hebben een bladformule ontwikkeld en een heel mooi ontwerp voor de vormgeving gemaakt dat daar goed bij aansluit. We hielden daarbij de diverse doelgroepen (verloskundigen in opleiding, verloskundigen met een eigen praktijk, praktijkwaarnemers, verloskundigen in een ziekenhuis, enzovoorts) in ons achterhoofd en bedachten rubrieken die daarbij pasten. Maar die óók pasten bij de visie en pijlers die de KNOV eerder dat jaar had bedacht. Het daaruit voortvloeiende ontwerp heeft een stoere uitstraling met een vrouwelijke touch gekregen. Het ontwerp straalt trots voor het vak en deskundigheid uit.

Het resultaat

Het magazine wordt ontzettend goed beoordeeld en is echt een verlengstuk van de vereniging. Naast het magazine heeft de KNOV ervoor gekozen om de levensduur van de artikelen te verlengen middels de online Kennisbank. Hier worden de artikelen digitaal opgeslagen en kunnen ze eenvoudig gedeeld worden met collega’s of op social media. Doordat ons salesteam op een gepaste wijze adverteerders weet te binden aan de KNOV-community, kunnen we de kosten drukken.

Recente projecten

Wilt u ook advies?