Nieuws

Nieuwe NBA-campagne: accountant onmisbaar in het mkb

Als voortzetting op de campagne ‘Nederland rekent op zijn accountants’ lanceerde de NBA vanaf 16 augustus een nieuwe campagne, die zich specifiek richt op mkb-ondernemers.

Oorspronkelijk zou de mkb-campagne begin maart 2020 van start gaan. Maar al direct na de start werd besloten de campagne weer op te schorten, vanwege de coronapandemie en de eerste lockdown. Hoewel de meerwaarde van de accountant zeker in de afgelopen anderhalf jaar voor veel ondernemers extra zichtbaar werd, waren de onzekerheden tegelijk te groot.

Vanaf 16 augustus startte de specifieke mkb-campagne alsnog, met uitingen die doorlopen tot eind van dit jaar. De inhoud is in nauw overleg met de Commissie MKB van de NBA tot stand gekomen.

Mkb-campagne
In de nieuwe campagne wordt de meerwaarde van een accountant voor ondernemers in het mkb onderstreept. Accountants doen immers veel meer dan alleen de boekhouding, fiscale aangiften en het samenstellen van jaarstukken. Of je een start-up bent of een gevestigd familiebedrijf, internationaal opererend of geworteld in je eigen regio, klaar voor uitbreiding of op zoek naar opvolging: iedere ondernemer moet kunnen vertrouwen op een breed, deskundig advies en een kritische blik. Met een accountant halen ondernemers een sparringpartner in huis, zo benadrukt de NBA-campagne.

In de printuitingen wordt gewerkt met echte ondernemers en hun eigen accountants, dus niet met acteurs of modellen. Via een reeks advertenties in landelijke media en vakbladen worden uiteenlopende thema’s besproken waarin accountants hun meerwaarde bewijzen. Vanaf deze maand verschijnen (in samenwerking met Elma Media) ook advertenties in vakbladen gericht op verschillende sectoren.

De campagne is zichtbaar via radiospots op onder meer Radio 1 en 2, Skyradio, 538, Radio Veronica en BNR Nieuwsradio. In september, oktober en november staan printadvertenties gepland in het FD. Ook zgn. ‘branded content’, outdoorreclame en een hele reeks advertenties in vakbladen staan op de planning. De eerste radiospotjes waren te horen op maandag 16 augustus. De campagne loopt door tot week 49 van dit jaar.