Samenwerking is de sleutel tot succes Als branche- of beroepsvereniging wil je je leden optimaal betrekken en samen effectieve initiatieven opzetten. Hoe zorg je er nu voor dat goede ideeën ook daadwerkelijk van de grond komen? In dit artikel geven we je praktische tips om succesvol samen te werken binnen jouw vereniging. Betrek je leden… Lees verder Van idee tot initiatief: Succesvol samenwerken in jouw vereniging
De invloed van sociale media op traditionele media en de rol van branche- en beroepsverenigingen
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft in zijn jaarlijkse Mediamonitor 2024 opnieuw alarm geslagen over de toenemende invloed van sociale media en streamingdiensten op het traditionele Nederlandse media-aanbod. Volgens het CvdM leidt deze ontwikkeling tot een afname van het gebruik van Nederlandse televisiezenders en daarmee tot een vermindering van betrouwbare nieuwsconsumptie. Amma Asante, voorzitter… Lees verder De invloed van sociale media op traditionele media en de rol van branche- en beroepsverenigingen
Wisselende reacties vanuit bedrijfsleven op zege Donald Trump
Ondernemersorganisaties, brancheverenigingen en banken reageren wisselend op de overwinning van Donald Trump bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Nederland en Europa moeten zich versterken, is een veelgehoorde reactie. Nederlandse bedrijven moeten de goede betrekkingen met de VS ook onder de nieuwe Amerikaanse regering verder kunnen voortzetten en uitbouwen, stelt ondernemersorganisatie VNO-NCW. De lobbyclub voor het Nederlandse bedrijfsleven… Lees verder Wisselende reacties vanuit bedrijfsleven op zege Donald Trump
Papier wint aan belang: Hoe geschreven communicatie de ledenbinding versterkt
In een tijdperk gedomineerd door digitale communicatie blijkt dat het geschreven woord nog altijd een krachtige impact heeft. Een recent onderzoek onder 1.000 Nederlanders, uitgevoerd door Panel Inzicht, laat zien dat lezen nog steeds een geliefde bezigheid is en dat papieren media meer vertrouwen genieten dan digitale alternatieven. Deze bevindingen bieden waardevolle inzichten voor branche-… Lees verder Papier wint aan belang: Hoe geschreven communicatie de ledenbinding versterkt
Hoe houden we alle leden op de hoogte?
In het VM magazine verscheen hierover onlangs een artikel in samenwerking met ons. In dit artikel geven niet alleen wij, maar ook Cumela, AVS en de VNV je tips en tricks om de verenigingscommunicatie te centraliseren en te versterken.Klik hier voor het artikel en ontdek hoe je jouw verenigingsboodschap doeltreffend kunt overbrengen.
Optimisme op het Verenigingscongres 2024
In oktober waren we aanwezig op het Verenigingscongres van De Nederlandse Associatie. Het was een inspirerende dag, vol energie. Op de unieke locatie van het circuit van Zandvoort kwamen autoliefhebbers en natuurbeschermers samen, verenigd door hun geloof in de kracht van verbinding en dialoog. Verenigingsmensen blijken vaak optimisten te zijn, zo bleek uit een enquête… Lees verder Optimisme op het Verenigingscongres 2024
VNV lanceert app voor de visspecialist
Vereniging Nederlandse Visspecialisten (VNV) heeft in samenwerking met Elma Media een app voor visspecialisten gelanceerd. Met deze gratis app heeft de visspecialist altijd het laatste nieuws bij de hand. Ook De Visspecialist, het blad van VNV, kan in de app gelezen worden, voor inspiratie en verenigingsnieuws. VNV richt zich in de nieuwsvoorziening op het ondernemen,… Lees verder VNV lanceert app voor de visspecialist
Gedrukte en digitale media: een krachtige combinatie voor branche- en beroepsverenigingen
Een recent onderzoek, uitgevoerd door de Europese grafische koepelorganisatie Intergraf, bevestigt wat veel branche- en beroepsverenigingen al intuïtief aanvoelen: gedrukte en digitale media versterken elkaar. In plaats van te kiezen voor één medium boven het ander, is het volgens Intergraf van cruciaal belang om de unieke voordelen van beide te benutten. Complementair, niet concurrerend Het… Lees verder Gedrukte en digitale media: een krachtige combinatie voor branche- en beroepsverenigingen
Waterkracht is er!
Met trots presenteren wij u de allereerste editie van Waterkracht, het nieuwe magazine van de Unie van Waterschappen. Na maanden van intensieve samenwerking met Kris Kras Communicatie is het resultaat er: een prachtig magazine dat de waterschapswereld verbindt. Een frisse start voor een vertrouwd onderwerp Waterkracht, voorheen bekend als Het Waterschap, is volledig vernieuwd. Het… Lees verder Waterkracht is er!
Lezen populair, liefst van papier
Lezen is de favoriete bezigheid van een kwart van de Nederlandse bevolking. Daarnaast hecht 43% van de Nederlanders meer waarde aan wat men op papier leest dan wat ze online vernemen. Dat blijkt uit onderzoek van Panel Inzicht, schrijft brancheorganisatie MMA. “Lezen staat op zes in de populariteitslijst achter films/series, reizen, televisie, muziek en vrienden”,… Lees verder Lezen populair, liefst van papier
Nieuw! Samenwerking met Vaktherapie Nederland
Wij zijn blij om aan te kondigen dat we samen gaan werken met Vaktherapie Nederland! Dit is het netwerk van zeven vaktherapeutische beroepsverenigingen: de Nederlandse Verenigingen voor/van Beeldende Therapie, Dans- en Bewegingstherapie, Dramatherapie, Muziektherapie, Psychomotorische Therapie, Psychomotorische Kindertherapie en Speltherapeuten. Naast het vormgeven, drukken en verspreiden van het magazine zullen we ook de commerciële aspecten… Lees verder Nieuw! Samenwerking met Vaktherapie Nederland