Crisiscommunicatie: Leerpunten van het songfestival

De commotie rondom Joost Klein tijdens de finale van het songfestival heeft pijnlijk duidelijk gemaakt hoe belangrijk effectieve crisiscommunicatie is. In dit artikel bespreken we de lessen die we hieruit kunnen trekken voor branche- en beroepsverenigingen. Transparantie en snelheid: In de eerste uren na het incident was er sprake van onduidelijkheid en tegenstrijdige berichtgeving. Dit… Lees verder Crisiscommunicatie: Leerpunten van het songfestival

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws

Hoe houd je de vereniging jong?

Leonie Reinders, directeur bij LBBO, schreef samen met Tim van der Rijken (voorzitter LBBO) over hun succesvolle aanpak met het opzetten van een traineeship en de toekomstplannen om jonge leden te werven. Zij geven diepgaande inzichten in hoe verenigingen relevant kunnen blijven door jong talent aan te trekken. De nieuwe generatie vraagt om flexibiliteit, continue… Lees verder Hoe houd je de vereniging jong?

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws

Uitkomsten Nationaal Verenigings Onderzoek 2024: Opletten om vitaal te blijven

In april is het Nationaal Verenigings Onderzoek gepubliceerd, een gezamenlijke inspanning van DNA (De Nederlandse Associatie) en het IVBB. Dit onderzoek vormt een belangrijke mijlpaal in het begrijpen en ondersteunen van de wereld van verenigingen. Alert blijven. Dat is in twee woorden een treffende karakteristiek voor de verenigingswereld van vandaag. Verenigingen zijn in beweging, proberen… Lees verder Uitkomsten Nationaal Verenigings Onderzoek 2024: Opletten om vitaal te blijven

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws

Jeroen de Graaf nieuwe directeur van IRO en van NMT

Op 1 juni aanstaande treedt Jeroen de Graaf aan als directeur van de maritieme brancheverenigingen IRO en NMT. De Graaf heeft het unanieme vertrouwen gekregen van de besturen van beide organisaties omdat hij een unieke combinatie met zich meebrengt van politieke ervaring en stevige managementervaring in het bedrijfsleven. IRO en NMT zijn beide succesvolle en… Lees verder Jeroen de Graaf nieuwe directeur van IRO en van NMT

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws

Elma Media verzorgt acquisitie voor Unie van Waterschappen

In opdracht van KrisKras Communicatie gaat Elma Media de acquisitie verzorgen voor de communicatiemiddelen van de Unie van Waterschappen. Kris Kras Communicatie ontwikkelt voor de Unie van Waterschappen een vernieuwde strategie en een nieuw ontwerp van het magazine. Het betreft Het Waterschap, het magazine voor alle stakeholders van de waterschappen, en de maandelijkse digitale nieuwsbrief.… Lees verder Elma Media verzorgt acquisitie voor Unie van Waterschappen

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws

Toekomstbestendig: Maak een meerjarenplan voor je vereniging!

Branche- en beroepsverenigingen staan voor een uitdaging: hoe blijven we stabiel, zowel qua financiën als qua ledental, in de komende jaren? Vergrijzing en dalende ledenaantallen dreigen, wat de contributie-inkomsten kan verminderen. Om hierop te anticiperen, is het cruciaal om hiervoor een financieel meerjarenplan te ontwikkelen. In dit artikel bespreken we de vier pijlers waarop zo’n… Lees verder Toekomstbestendig: Maak een meerjarenplan voor je vereniging!

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws

NBA lanceert nieuwe website

De Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants heeft haar geheel vernieuwde website gelanceerd. De nieuwe website is met inbreng van veel leden en andere gebruikers ontwikkeld. Het zoeken en filteren van informatie is aanzienlijk vereenvoudigd en tegelijkertijd sterk verbeterd. Informatie is ook beter gegroepeerd: pagina’s binnen hetzelfde thema hebben een label met dezelfde kleur. Ook nieuw is… Lees verder NBA lanceert nieuwe website

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws

Leesintensiteit van magazines is onveranderd hoog

De leesintensiteit van magazines is hoog. Een derde (32%) van de lezers bij een gemiddelde magazinetitel geeft aan (bijna) alles van een nummer te lezen en 45% tenminste driekwart van een nummer te lezen. Dit blijkt uit het rapport van brancheorganisatie MMA. Er zijn lichte veranderingen ten opzichte van de vorige editie. De traditionele, lineaire… Lees verder Leesintensiteit van magazines is onveranderd hoog

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws

Steun “Girls with Tools” in Oeganda!

Samen met de NVDO steunt Elma Media Gered Gereedschap en hun project “Girls with Tools” in Oeganda. Dit project geeft jonge kansarme vrouwen de kans om een carrière te starten in technische beroepen, die traditioneel door mannen worden gedomineerd. Ze worden opgeleid tot bijvoorbeeld elektromonteur, metaalbewerker of timmervrouw. Naast de technische kennis leren ze ook… Lees verder Steun “Girls with Tools” in Oeganda!

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws

Jaarverslag: maak het memorabel!

Het jaarverslag: een terugblik op het afgelopen jaar, met cijfers, feiten en highlights. Vaak een statisch document, dat stof verzamelt op de plank. Maar het kan ook anders! Met een creatieve insteek maak je van je jaarverslag een memorabel document dat leden én stakeholders boeit. Vertel een verhaal: Maak van je jaarverslag geen opsomming van… Lees verder Jaarverslag: maak het memorabel!

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws

KNB maakt vereniging toekomstbestendig

Padellen, dineren en gastcolleges: de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) heeft de afgelopen maanden actief samengewerkt met de 5 notariële studieverenigingen en samen met hen diverse activiteiten georganiseerd. Ook komende maanden staan er weer allerlei evenementen op de planning. De samenwerkingen en activiteiten maken deel uit van het Futurepro(o)f programma, een van de speerpunten van de… Lees verder KNB maakt vereniging toekomstbestendig

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als elma-nieuws