Elma Media verzorgt acquisitie voor Unie van Waterschappen

Lanceringsdatum

april 2024

Frequentie

4x per jaar

In opdracht van KrisKras Communicatie verzorgt Elma Media de acquisitie voor de communicatiemiddelen van de Unie van Waterschappen. Kris Kras Communicatie heeft voor de Unie van Waterschappen een vernieuwde strategie en een nieuw ontwerp van het magazine ontwikkeld.

De vraag

Het is de missie van de Unie van Waterschappen om de bestuursleden van de 21 Nederlandse waterschappen te verenigen, informeren en inspireren. Daar hoort natuurlijk ook sterke communicatie bij! De Unie zocht een nieuwe uitgever voor haar relatiemagazine, die met een frisse blik de discussie van de watercommunity kon faciliteren. En een crossmediale aanpak van print, digitaal en ‘sociaal’.

De oplossing

KrisKras Communicatie is de nieuwe uitgever geworden en Elma gaat de acquisitie verzorgen voor deze crossmediale communicatiemiddelen. Silvèr Snoek, commercieel directeur van Elma Media : “We zijn blij met deze opdracht voor de Unie van Waterschappen. En we zijn vastberaden om onze expertise in te zetten om de commerciële impact van het magazine te vergroten.”

Het resultaat

Het magazine heette tot voor kort Het Waterschap. Maar bij een fris jasje hoort ook een stevige nieuwe titel: Waterkracht, over alles wat waterschappers verbindt. De naam weerspiegelt de gedrevenheid waarmee waterschappers dagelijks samenwerken aan waterbeheer. En uit die gedrevenheid komen de mooiste verhalen voort! Die zijn overigens ook te lezen op het geheel vernieuwde online platform, waar middels de nieuwsbrief naar verwezen wordt. 

Lees hier meer over de samenwerking.