Gebke Verhoeven is sinds 1 april de nieuwe hoofdredactrice van KADER, het vakblad voor directeuren in het basisonderwijs. Met haar ruime ervaring gaat ze het blad een nieuwe impuls geven. Zij heeft ambitieuze plannen voor het magazine en wil het in een nieuw jasje steken. In dit interview zal ze meer vertellen over haar visie… Lees verder Nieuw jasje voor KADER
VM; het verenigingsmagazine in een nieuwe look en feel
In de afgelopen maanden is er druk gewerkt aan de positionering van DNA. De strategie stond al vast, maar het bijbehorende merkverhaal en uitstraling is opnieuw gedefinieerd. In samenwerking met Elma Media is ook VM aangepast. Zo is er een naamswijziging doorgevoerd en is de look & feel veranderd. Met dit vakblad wil De Nederlandse Associatie iedereen inspireren… Lees verder VM; het verenigingsmagazine in een nieuwe look en feel
Hoe bereikt u als vereniging jongeren?
Leden zijn de basis voor uw vereniging. Naast het koesteren en behouden van de bestaande leden, gaan verenigingen op zoek naar nieuwe leden. Een goede reden om hierbij op zoek te gaan naar jongere leden is bijvoorbeeld dat ze nog hun gehele leven lid kunnen blijven. Zo blijft de vereniging toekomstbestendig. Daarnaast zijn de energie en… Lees verder Hoe bereikt u als vereniging jongeren?
PCR verzendverpakking draagt bij aan de circulaire economie
Voor het verpakken en verzenden van uw magazine gebruikt Elma Media vanaf nu PCR verzendverpakkingen. PCR is een afkorting voor post-consumer recycled. Deze producten worden gemaakt van gerecycled plastic uit weggegooid materiaal afkomstig uit huishoudens, commerciële-, industriële- en institutionele inrichtingen. Omdat post-consumer waste wereldwijd de grootste afvalstroom is, wordt er continu gezocht naar manieren om de… Lees verder PCR verzendverpakking draagt bij aan de circulaire economie
Branchevereniging als keurmerk
Een branchevereniging kan dienen als keurmerk voor de leden, omdat de vereniging bepaalde normen en standaarden kan vaststellen waaraan de leden moeten voldoen om lid te worden en te blijven. Door lid te worden van een branchevereniging geven bedrijven aan dat ze zich willen conformeren aan de normen en waarden die gelden binnen de branche.… Lees verder Branchevereniging als keurmerk
Bovag: Leden helpen met energievraagstuk
Introductie text Broodtekst Bron: bronvermelding
Oproep ondernemersorganisaties: “Nieuwe minimumuurloon faseren en werkgeverslasten verlagen”
Introductie text Broodtekst Bron: bronvermelding
Help mij het zelf te doen, communicatiestrategie Nederlandse Montessori Vereniging
“Jij bent er voor de communicatie”. Dat is leuk binnenkomen bij een bestuur van een vereniging. Het is Egbert de Jong, bestuurslid van de NMV, al twee keer overkomen. In 2018 begon hij als bestuurslid met de taak “communicatie” bij de NMV. Maar waarover dan? Waar gaan ze eigenlijk over, waarover zouden ze moeten communiceren.… Lees verder Help mij het zelf te doen, communicatiestrategie Nederlandse Montessori Vereniging
Oplossing voor hoge prijzen drukwerk en verzending?
De prijzen van drukwerk en verzending zijn het afgelopen jaar flink gestegen als gevolg van stijgende kosten van papier en materialen. Afgelopen maanden ontving Elma Media regelmatig aanvragen van branche- en beroepsverenigingen om hen te ondersteunen bij het drukken en verspreiden van het eigen magazine en/of jaaroverzicht. Wij bieden het drukwerk tegen voordelige tarieven aan… Lees verder Oplossing voor hoge prijzen drukwerk en verzending?
Verenigingen als bindende factor in onzekere tijden
Opvallende uitkomsten uit het Nationaal VerenigingsOnderzoek 2022: We bevinden ons in een turbulente tijd, waarin crisissen elkaar opvolgen, de arbeidsmarkt lastig is voor veel sectoren en we in de samenleving minder verdraagzaam zijn naar elkaar. Dachten we Covid-19 redelijk achter ons te hebben gelaten, volgt er een oorlog in Oekraïne en op dit moment torenhoge… Lees verder Verenigingen als bindende factor in onzekere tijden
Samen beter verenigen
In de zomer van 2022 is DNA een traject gestart om het merkverhaal goed op papier te zetten. De aanleiding hiervoor was dat, na het formuleren van de strategie, ze al snel tot de conclusie kwamen dat het merkverhaal van DNA niet duidelijk genoeg vertaald werd naar hun leden en partners. Dit moest anders. Cécile… Lees verder Samen beter verenigen