Met de Awards wil DNA inspirerende vernieuwing in verenigingen vieren, delen en een podium geven. Er is een DNA Award voor een vereniging en een voor een verenigingstalent. De uitvraag van de jury 2021DNA zoekt bestendige versnellers met impact. Heeft u in het team iemand die telkens weer een sleutelrol heeft als het gaat om… Lees verder Gonny Eussen, ANKO: Talent van 2021
DNA Jaarcongres op 18 november
Op 18 november staat het DNA jaarcongres in de agenda, bij u ook? Als thema is gekozen voor “Nieuwe energie. De vereniging in beweging” Na anderhalf jaar anders dan anders, hebben we geleerd dat veranderen leuker is als je zelf kunt verzinnen wat en wanneer. Toch hebben we veel kunnen experimenteren en leren. Tijdens het digitale… Lees verder DNA Jaarcongres op 18 november
HZC 75 jaar! Laat de raderen nog jaren soepel draaien
Precies een jaar geleden kondigde HZC, de vereniging voor machinegebonden personeel, vol trots aan: “Op 2 november 2021 bestaat HZC 75 jaar en dat gaan we groots vieren”. Het liep allemaal anders. Eerst stak de onzekerheid rondom corona een spaak in het wiel en vervolgens werd HZC geconfronteerd met het (onverwachte) overlijden van hun voorzitter,… Lees verder HZC 75 jaar! Laat de raderen nog jaren soepel draaien
Wat kunnen we leren van de fusie HISWA en RECRON?
De jaren 2014 tot en met 2018 waren voor beide ondernemersverenigingen lastige jaren. HISWA had het financieel moeilijk mede door de effecten van de kredietcrisis op de sector en RECRON had te kampen met een aantal bestuurlijke crises op het hoogste niveau. Bestuurlijk en organisatorisch stond HISWA er inmiddels goed voor en RECRON had nog… Lees verder Wat kunnen we leren van de fusie HISWA en RECRON?
Hip onderwijs, hip jubileummagazine
Op 7 november 2021 viert de Nederlandse Dalton Vereniging (NDV) haar 90-jarig bestaan met een conferentie op acht locaties in het land en met de uitgave van een dubbeldikke versie van het tijdschrift DaltonVisie. Elma Media is al ruim tien jaar de vormgever van dit blad en heeft uitgepakt om van een dubbeldikke uitgave van… Lees verder Hip onderwijs, hip jubileummagazine
Tips voor de hybride vereniging
Ondanks de corona-pandemie pakken verenigingen hun “normale” activiteiten weer op. Na anderhalf jaar geëxperimenteerd te hebben met online verenigen is dat niet altijd even gemakkelijk. Sommige leden zijn misschien afgehaakt, aspirant leden zijn weggebleven en veel activiteiten zijn uitgesteld of afgelast. We zetten enkele tips op een rijtje die helpen bij het voorbereiden van uw… Lees verder Tips voor de hybride vereniging
NOVE start campagne ‘We zijn goed op weg’
Begin september is de brandstofbranche in samenwerking met Elma Media de campagne ‘We zijn goed op weg’ gestart. Daarmee wil de NOVE (Nederlandse Organisatie voor de Energiebranche) namens haar leden Nederland bewust maken wat er al gebeurt om de CO2-uitstoot van vervoermiddelen, werktuigen en machines te reduceren. “Er gebeurt al veel en daarmee hebben we… Lees verder NOVE start campagne ‘We zijn goed op weg’
Nieuwe NBA-campagne: accountant onmisbaar in het mkb
Als voortzetting op de campagne ‘Nederland rekent op zijn accountants’ lanceerde de NBA vanaf 16 augustus een nieuwe campagne, die zich specifiek richt op mkb-ondernemers. Oorspronkelijk zou de mkb-campagne begin maart 2020 van start gaan. Maar al direct na de start werd besloten de campagne weer op te schorten, vanwege de coronapandemie en de eerste… Lees verder Nieuwe NBA-campagne: accountant onmisbaar in het mkb
Ledenwerving tijdens Corona
Het werven van nieuwe leden speelt bij iedere vereniging een grote rol en is een proces dat eigenlijk altijd doorgaat. Bent u volop aan het nadenken hoe u de ledenwerving in deze Coronatijden aanpakt? Wij geven u enkele kant en klare tips. Out of the boxDraai de ledenwerving om en bedenk wat een potentieel lid… Lees verder Ledenwerving tijdens Corona
KNB valt in de prijzen met reclamecampagne
De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) heeft een bronzen AMMA Award gewonnen met de campagne ‘Hé notaris vertaal ‘s‘ van notaris.nl. Twee jaar geleden sleepte de beroepsorganisatie nog de Grand Prix Content Marketing-award in de wacht met de socialmediacampagne #NotarisTaalZonderOmhaal. De KNB heeft de bronzen AMMA Award gewonnen in de categorie ‘Best smart impact‘, bedoeld voor… Lees verder KNB valt in de prijzen met reclamecampagne
Doe mee met het Nationaal VerenigingsOnderzoek
De Nederlandse Associatie houdt dit jaar weer hét Nationaal VerenigingsOnderzoek (NVO). In dit onderzoek worden kennis, gegevens, inzichten en ideeën bij elkaar gebracht en kunnen verenigingen elkaar helpen. Daar heeft uw vereniging ook baat bij, bijvoorbeeld op thema’s als ledenbinding, financieringsmodellen en vergelijkingen met andere verenigingen.(meer…) Afgelopen jaar is dit onderzoek voor het eerst gehouden.… Lees verder Doe mee met het Nationaal VerenigingsOnderzoek