HZC 75 jaar! Laat de raderen nog jaren soepel draaien

Precies een jaar geleden kondigde HZC, de vereniging voor machinegebonden personeel, vol trots aan: “Op 2 november 2021 bestaat HZC 75 jaar en dat gaan we groots vieren”. Het liep allemaal anders. Eerst stak de onzekerheid rondom corona een spaak in het wiel en vervolgens werd HZC geconfronteerd met het (onverwachte) overlijden van hun voorzitter,… Lees verder HZC 75 jaar! Laat de raderen nog jaren soepel draaien

Wat kunnen we leren van de fusie HISWA en RECRON?

De jaren 2014 tot en met 2018 waren voor beide ondernemersverenigingen lastige jaren. HISWA had het financieel moeilijk mede door de effecten van de kredietcrisis op de sector en RECRON had te kampen met een aantal bestuurlijke crises op het hoogste niveau. Bestuurlijk en organisatorisch stond HISWA er inmiddels goed voor en RECRON had nog… Lees verder Wat kunnen we leren van de fusie HISWA en RECRON?

Tips voor de hybride vereniging

Ondanks de corona-pandemie pakken verenigingen hun “normale” activiteiten weer op. Na anderhalf jaar geëxperimenteerd te hebben met online verenigen is dat niet altijd even gemakkelijk. Sommige leden zijn misschien afgehaakt, aspirant leden zijn weggebleven en veel activiteiten zijn uitgesteld of afgelast. We zetten enkele tips op een rijtje die helpen bij het voorbereiden van uw… Lees verder Tips voor de hybride vereniging

NOVE start campagne ‘We zijn goed op weg’

Begin september is de brandstofbranche in samenwerking met Elma Media de campagne ‘We zijn goed op weg’ gestart. Daarmee wil de NOVE (Nederlandse Organisatie voor de Energiebranche) namens haar leden Nederland bewust maken wat er al gebeurt om de CO2-uitstoot van vervoermiddelen, werktuigen en machines te reduceren. “Er gebeurt al veel en daarmee hebben we… Lees verder NOVE start campagne ‘We zijn goed op weg’

Nieuwe NBA-campagne: accountant onmisbaar in het mkb

Als voortzetting op de campagne ‘Nederland rekent op zijn accountants’ lanceerde de NBA vanaf 16 augustus een nieuwe campagne, die zich specifiek richt op mkb-ondernemers. Oorspronkelijk zou de mkb-campagne begin maart 2020 van start gaan. Maar al direct na de start werd besloten de campagne weer op te schorten, vanwege de coronapandemie en de eerste… Lees verder Nieuwe NBA-campagne: accountant onmisbaar in het mkb

KNB valt in de prijzen met reclamecampagne

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) heeft een bronzen AMMA Award gewonnen met de campagne ‘Hé notaris vertaal ‘s‘ van notaris.nl. Twee jaar geleden sleepte de beroepsorganisatie nog de Grand Prix Content Marketing-award in de wacht met de socialmediacampagne #NotarisTaalZonderOmhaal. De KNB heeft de bronzen AMMA Award gewonnen in de categorie ‘Best smart impact‘, bedoeld voor… Lees verder KNB valt in de prijzen met reclamecampagne

Doe mee met het Nationaal VerenigingsOnderzoek

De Nederlandse Associatie houdt dit jaar weer hét Nationaal VerenigingsOnderzoek (NVO). In dit onderzoek worden kennis, gegevens, inzichten en ideeën bij elkaar gebracht en kunnen verenigingen elkaar helpen. Daar heeft uw vereniging ook baat bij, bijvoorbeeld op thema’s als ledenbinding, financieringsmodellen en vergelijkingen met andere verenigingen.(meer…) Afgelopen jaar is dit onderzoek voor het eerst gehouden.… Lees verder Doe mee met het Nationaal VerenigingsOnderzoek