Dinsdag 19 december overhandigde onze directeur, Michiel van Overbeek een cheque ter waarde van drieduizend euro aan Stichting Ambulance Wens. Hans Valken, al 16 jaar vrijwilliger bij Stichting Ambulance Wens, nam de cheque in ontvangst. Het budget dat Elma Media rond deze tijd normaal gesproken aan relatiegeschenken zou uitgeven, geven we dit jaar aan een… Lees verder Stichting Ambulance Wens ontvangt donatie van Elma Media
Tips voor verenigingen om in te haken op de verkiezingsuitslag
De verkiezingsuitslag van gisteren heeft ingrijpende gevolgen voor Nederland. Voor branche- en beroepsverenigingen is het belangrijk om hierop in te haken. De uitslag biedt namelijk kansen om de invloed van uw vereniging te vergroten. 1. Analyseer de uitslag De eerste stap is om de uitslag te analyseren. Welke partijen hebben er gewonnen? Welke thema’s waren… Lees verder Tips voor verenigingen om in te haken op de verkiezingsuitslag
125 jaar KNOV: samen sterker voor verloskundigen en gezondheid
Op 13 september vierde de KNOV (Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen) tijdens een speciale Jubileumdag in het Archeon in Alphen aan den Rijn samen met ongeveer 300 leden dat verloskundigen al 125 jaar verenigd zijn. Een mooi moment om met de leden stil te staan bij hoe belangrijk het is om een vereniging te vormen… Lees verder 125 jaar KNOV: samen sterker voor verloskundigen en gezondheid
Paperwrap: een duurzamer alternatief voor plastificeren
Bij branche- en beroepsverenigingen is steeds meer aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Steeds meer verenigingen kiezen ervoor om hun vakblad te verzenden in een paperwrap. Dit is één van de manieren waarmee het gebruik van plastic vermindert kan worden. Elma zet haar inzet voor duurzaamheid in de praktijk door het vakblad van steeds meer verenigingen… Lees verder Paperwrap: een duurzamer alternatief voor plastificeren
Tips om een betrokken relatie op te bouwen met uw leden
Branche- en beroepsverenigingen zijn er om hun leden te ondersteunen en te vertegenwoordigen. Om dit goed te kunnen doen, is het belangrijk om een betrokken relatie op te bouwen met uw leden. Een betrokken relatie zorgt ervoor dat leden zich gesteund en gewaardeerd voelen, en dat ze meer geneigd zijn om actief deel te nemen… Lees verder Tips om een betrokken relatie op te bouwen met uw leden
NVDO en Gered Gereedschap bundelen krachten voor technisch vakonderwijs in Oeganda
De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) en Gered Gereedschap gaan samenwerken om het technisch vakonderwijs te versterken in de regio Jinja in Oeganda. Gered Gereedschap steunt al 40 jaar vakmensen in ontwikkelingslanden met gereedschap, kennis en kunde. Hun hulp is praktisch en concreet: ze stellen goed gereedschap en de juiste machines ter beschikking, zorgen… Lees verder NVDO en Gered Gereedschap bundelen krachten voor technisch vakonderwijs in Oeganda
Elma Media gaat samenwerken met ANP Business om branche- en beroepsverenigingen de juiste media te laten bereiken
Elma Media gaat samenwerken met ANP Business. De samenwerking heeft tot doel om branche- en beroepsverenigingen nog effectiever de juiste media te laten bereiken en hun zichtbaarheid te vergroten. Elma Media versterkt zijn expertise in het leveren van mediadiensten aan branche- en beroepsverenigingen, gericht op ledencommunicatie, zichtbaarheid en het overbrengen van boodschappen naar een breder… Lees verder Elma Media gaat samenwerken met ANP Business om branche- en beroepsverenigingen de juiste media te laten bereiken
Boeien, binden en behouden van jongeren: Een recept voor succes
Het betrekken van jongeren bij een vereniging is van vitaal belang, niet alleen voor toekomstige groei, maar ook voor het behoud van een levendige en dynamische gemeenschap. Het boeien, binden en behouden van jongeren vergt echter meer dan alleen het aanbieden van activiteiten. Het vereist een diepgaand begrip van hun leefwereld en een actieve betrokkenheid… Lees verder Boeien, binden en behouden van jongeren: Een recept voor succes
Kappersbranche bundelt krachten met nieuwe arbeidsmarktcampagne: ‘Ik ben kapper’
Verschillende partners uit de Nederlandse kappersbranche hebben de krachten gebundeld om het kappersvak vol in de schijnwerpers te zetten. De nieuwe campagne ‘Ik ben kapper’ laat zien hoe creatief, sociaal en divers het kappersvak is. Met de campagne willen de samenwerkende partners uit de branche de trots onder huidige kappers aanwakkeren en de potentiële kappers… Lees verder Kappersbranche bundelt krachten met nieuwe arbeidsmarktcampagne: ‘Ik ben kapper’
Ontdek de nieuwe KADER
Vrijdag 22 september is het zover. De eerste KADER nieuwe stijl (de helden-editie) ploft dan bij de AVS-leden op de deurmat. De hele zomer heeft de Academie & Vakvereniging voor Schoolleiders hard gewerkt om hét vakblad voor schoolleiders in een ander jasje te steken, zodat die past bij het elan dat een schooldirecteur verdient. Stoerder, krachtiger, eigenzinniger… Lees verder Ontdek de nieuwe KADER
Ook Koninklijke Metaalunie kiest voor Elma Media
Wij kondigen met trots aan dat wij mediapartner worden van Koninklijke Metaalunie. Als onderdeel van deze samenwerking nemen wij de realisatie van het gerenommeerde magazine Metaal + Techniek op ons. Deze strategische samenwerking heeft tot doel de positie van het magazine verder te versterken en tegemoet te komen aan de behoeften van ondernemers in de… Lees verder Ook Koninklijke Metaalunie kiest voor Elma Media