Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

CBS kwartaalmonitor: grootste jaarlijkse omzetstijging VHG-leden in 6 jaar

VHG-leden behaalden in 2016 4,4 procent meer omzet dan in 2015. Dat is de hoogste groei in zes jaar tijd. Dat blijkt uit de kwartaalmonitor die het CBS heeft gepubliceerd.

(more…)

In het laatste kwartaal van 2016 boekten alle VHG-vakgroepen meer omzet dan in dezelfde periode van het voorgaande jaar.

Elma Media kersverse partner van DNA

Verenigingsprofessionals inspireren en professionaliseren: dat vinden wij bij Elma Media belangrijk. Daarom zijn wij sinds kort partner van De Nederlandse Associatie (DNA). Een samenwerking die past bij onze drive om verenigingen op diverse vlakken te ontzorgen en te inspireren.

(more…)

Een samenwerking die past bij onze drive om verenigingen op diverse vlakken te ontzorgen en te inspireren.

Leden beter faciliteren door regionalisering

Regionalisering en onderlinge verbanden organiseren: de VHG (vereniging voor ondernemers in het groen) streeft ernaar een meer flexibele organisatie te zijn die leden goed faciliteert. Benieuwt welke veranderingen de VHG doorvoert?

(more…)

''De regionalisering zal helpen om leden nog beter te faciliteren.''

Jarig KVNR met Elma Media in zee voor jubileumlogo

Een jubileum vraagt om een logo met een feestelijk tintje. Voor de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) ontwikkelden de ontwerpers van Elma Media een jubileumlogo dat haar 25-jarig bestaan extra onderstreept. De bestaande huisstijl kreeg een subtiele toevoeging: een extensie  die het collectieve aspect van de vereniging symboliseert zet en het logo extra krachtig maakt.

(more…)

Wilt u uw huisstijl ook uitbreiden voor een feestelijke gelegenheid of het gewoon eens laten opfrissen? Onze huisstijlexperts staan garant voor verrassende, aansprekende ontwerpen.

Uw leden (ver)binden en behouden?

Een van de USP’s van uw vereniging is het waardevolle netwerk waartoe leden toegang  hebben. U kunt als vereniging de verbindende factor zijn. Bouw een online community en stel uw leden in staat om het hele jaar door kennis uit te wisselen en te discussiëren binnen specifieke thema’s. Houd de leden op de hoogte van aankomende events, nieuws en vraag om hun mening via een poll. Benieuwd naar de community app?

(more…)

‘De kracht van uw vereniging is het waardevolle netwerk, met Netwerkapp wordt die kracht maximaal benut.’

Sprekers Elma Inspiration Day

Het belooft een boeiend en inspirerend event te worden, de Elma Inspiration Day 2017 #1 op 6 april a.s. Marketing- en communicatie-experts Nicole van Dinteren, Erica Looren de Jong, Rik Luttmer en Margriet de Groot geven hun visie op effectieve ledencommunicatie. Dat mag u niet missen!

(more…)

Nog niet aangemeld? Meld u nu gratis aan bij Dorine de Vries via marketing@elma.nl.

Elma Media zet Netwerkapp in voor digitalisering verenigingsland

Elma Media heeft een exclusieve samenwerkingsovereenkomst gesloten met Inscene Company uit Utrecht om binnen branche- en beroepsverenigingen Netwerkapp te introduceren. Netwerkapp is een perfecte online tool om de interne communicatie en community building binnen branche- en beroepsverenigingen en bedrijven te optimaliseren.

(more…)

De applicatie wordt geheel in de huisstijl van een organisatie opgetuigd, waarmee het overkomt als een eigen product met een eigen specifieke communicatiewaarde.

Uw netwerk biedt kansen voor al uw leden! Hoe kunt u hen helpen om deze te verzilveren?

Eén van de unieke USP’s van uw vereniging is het waardevolle netwerk. Halen uw leden momenteel het maximale resultaat uit het netwerk? Als u actieve en betrokken leden wilt realiseren, zult u eerst moeten inventariseren waar de interesses, wensen en behoeften liggen.

(more…)

De Elma Inspiration Day is een regelmatig terugkerend event met steeds een nieuw, inspirerend thema voor bestuurders, verenigingsmanagers en communicatieprofessionals van branche- en beroepsorganisaties.

Hoe creëren goede doelen loyale en actieve donateurs?

Het wordt voor goede doelen steeds lastiger om loyale en actieve donateurs aan zich te binden. Wat maakt een donateur loyaal? En welke loyaliteitsinstrumenten werken effectief hierbij? Rik Luttmer schets een duidelijk raamwerk en kleurt deze in middels praktijkvoorbeelden uit binnen en buitenland.

(more…)

Hoe zorgt KWF kankerbestrijding voor actieve en betrokken leden?

Praktijkcase: Op welke wijze creëert de NBA actieve en betrokken leden? Welke rol heeft de communicatiemix?

In 2015 is de communicatiemix van de NBA (Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants) volledig gerestyled. Erica vertelt wat de beweegredenen waren en wat voor effect dit heeft op ledenbinding.

(more…)

Nog niet aangemeld? Meld u nu gratis aan via marketing@elma.nl.

Hoe creëert u actieve en betrokken leden en op welke wijze kunt u klant/lid waarde ontwikkelen?

Op welke wijze creëert u actieve en betrokken leden? Hoe zorgt u ervoor dat passieve leden uw ambassadeurs worden? Het begint met het inzichtelijk krijgen van de commitmentcurve en de loyaliteitsladder, zodat u weet wat de drijfveren van uw leden zijn.  Pas dan kunt u de “desires” omzetten in “needs”.

(more…)

Nicole van Dinteren is Marketing Consult en daarnaast sinds 1999 verbonden aan de Hogeschool Inholland als docent Marketing.
Klantenbinding

Vacature accountmanager Marktplaats

Wegens uitbreiding van onze activiteiten zijn wij per direct op zoek naar een gedreven en ondernemende  accountmanager Marktplaats.

(more…)

Voor inhoudelijke vragen of meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Silvèr Snoek of Trees van der Vaart, telefoon: (0226) 33 16 00.