Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Facebook inzetten voor ledenwerving en -binding

Heeft u als vereniging moeite om in contact te komen met potentiële leden? En vindt u het lastig om bestaande leden te overtuigen van de meerwaarde van het lidmaatschap van uw branche- of beroepsvereniging? Denk dan ook eens aan Facebook: dé manier voor ledenbinding en –werving.

(more…)

Het is noodzaak uw boodschap af te stemmen op uw doelgroep, maar ook op waar uw doelgroep zich bevindt.

Adfiz zet in op ledengroei

Meer zichtbaar zijn: dat was een van de speerpunten voor Adfiz, de branchevereniging van onafhankelijk financieel adviseurs, in 2016. Jezelf laten zien, meer persoonlijk contact én een magazine resulteerden in het gewenste effect, want meer kantoren sluiten zich bij de vereniging aan. Hoe Adfiz dat precies realiseerde, vertelt Dorien Aaftink, communicatieadviseur bij Adfiz hier.

(more…)

Het lidmaatschap van een branchevereniging is geen impulsaankoop, je moet voortdurend in beeld zijn met je toegevoegde waarde.

Van lid naar ambassadeur

Leden binnenhalen is één, ze behouden twee. Zijn ze eenmaal binnen, dan is het waardevol als ze als ambassadeur voor de vereniging fungeren. Betrokken leden zijn de beste ambassadeurs voor uw vereniging. Niet voor niets was het thema van de Elma Inspiration Day 2017 op 6 april jl. dan ook ‘Van lid naar ambassadeur’.

(more…)

Alles nog eens nalezen? Of heeft u het event moeten missen? Lees hier het verslag en download de presentaties.

Leden centraal in nieuw vakblad FOCWA

Aan de kracht van print magazines kunt u niet meer voorbijgaan. Ook Vereniging FOCWA Schadeherstel koos recent expliciet voor het (samen met Elma Media) opstarten van een vakblad als aanvulling op de bestaande communicatiemix. “Een magazine maakt FOCWA letterlijk ‘tastbaar’”, zegt FOCWA-directeur Femke Teeling, als wij haar een aantal vragen voorleggen over de keuze voor print.

(more…)

Dit magazine laadt het verhaal van FOCWA als dé brancheorganisatie in de schadeherstelsector.

Kappersbranche kiest voor Elma Media

Even geleden berichtte NU.nl dat de kappersbranche nog niet hersteld is van de crisis. Maar de stijgende lijn is ingezet en de branchevereniging voor ondernemende kappers ANKO gaat de toekomst optimistisch tegemoet. De vereniging heeft niet alleen een nieuwe communicatiemanager en directeur, maar ook een kersverse mediapartner: Elma Media.

(more…)

”Hoewel het blad al goed gewaardeerd werd, willen we samen met Elma Media ons magazine naar een nog hoger niveau brengen."

CBS kwartaalmonitor: grootste jaarlijkse omzetstijging VHG-leden in 6 jaar

VHG-leden behaalden in 2016 4,4 procent meer omzet dan in 2015. Dat is de hoogste groei in zes jaar tijd. Dat blijkt uit de kwartaalmonitor die het CBS heeft gepubliceerd.

(more…)

In het laatste kwartaal van 2016 boekten alle VHG-vakgroepen meer omzet dan in dezelfde periode van het voorgaande jaar.

Elma Media kersverse partner van DNA

Verenigingsprofessionals inspireren en professionaliseren: dat vinden wij bij Elma Media belangrijk. Daarom zijn wij sinds kort partner van De Nederlandse Associatie (DNA). Een samenwerking die past bij onze drive om verenigingen op diverse vlakken te ontzorgen en te inspireren.

(more…)

Een samenwerking die past bij onze drive om verenigingen op diverse vlakken te ontzorgen en te inspireren.

Leden beter faciliteren door regionalisering

Regionalisering en onderlinge verbanden organiseren: de VHG (vereniging voor ondernemers in het groen) streeft ernaar een meer flexibele organisatie te zijn die leden goed faciliteert. Benieuwt welke veranderingen de VHG doorvoert?

(more…)

''De regionalisering zal helpen om leden nog beter te faciliteren.''

Jarig KVNR met Elma Media in zee voor jubileumlogo

Een jubileum vraagt om een logo met een feestelijk tintje. Voor de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) ontwikkelden de ontwerpers van Elma Media een jubileumlogo dat haar 25-jarig bestaan extra onderstreept. De bestaande huisstijl kreeg een subtiele toevoeging: een extensie  die het collectieve aspect van de vereniging symboliseert zet en het logo extra krachtig maakt.

(more…)

Wilt u uw huisstijl ook uitbreiden voor een feestelijke gelegenheid of het gewoon eens laten opfrissen? Onze huisstijlexperts staan garant voor verrassende, aansprekende ontwerpen.

Uw leden (ver)binden en behouden?

Een van de USP’s van uw vereniging is het waardevolle netwerk waartoe leden toegang  hebben. U kunt als vereniging de verbindende factor zijn. Bouw een online community en stel uw leden in staat om het hele jaar door kennis uit te wisselen en te discussiëren binnen specifieke thema’s. Houd de leden op de hoogte van aankomende events, nieuws en vraag om hun mening via een poll. Benieuwd naar de community app?

(more…)

‘De kracht van uw vereniging is het waardevolle netwerk, met Netwerkapp wordt die kracht maximaal benut.’

Sprekers Elma Inspiration Day

Het belooft een boeiend en inspirerend event te worden, de Elma Inspiration Day 2017 #1 op 6 april a.s. Marketing- en communicatie-experts Nicole van Dinteren, Erica Looren de Jong, Rik Luttmer en Margriet de Groot geven hun visie op effectieve ledencommunicatie. Dat mag u niet missen!

(more…)

Nog niet aangemeld? Meld u nu gratis aan bij Dorine de Vries via marketing@elma.nl.

Elma Media zet Netwerkapp in voor digitalisering verenigingsland

Elma Media heeft een exclusieve samenwerkingsovereenkomst gesloten met Inscene Company uit Utrecht om binnen branche- en beroepsverenigingen Netwerkapp te introduceren. Netwerkapp is een perfecte online tool om de interne communicatie en community building binnen branche- en beroepsverenigingen en bedrijven te optimaliseren.

(more…)

De applicatie wordt geheel in de huisstijl van een organisatie opgetuigd, waarmee het overkomt als een eigen product met een eigen specifieke communicatiewaarde.