Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de “verenigingswereld”? Of bent u benieuwd naar recente activiteiten rondom Elma? Bezoek regelmatig onze website of meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Branchevereniging 4.0 als sterke pijler van de BV Nederland

In een rap veranderende wereld kan het bedrijfsleven een belangrijke voortrekker zijn.  Egbert Stremmelaar, Managing Director van vereniging ION heeft daar een interessante visie op, die hij deelt tijdens kennissessies en in zijn e-book.

(more…)

De ‘nieuwe’ branchevereniging, branchevereniging 4.0, kijkt naar de mogelijkheden van de BV Nederland én het belang van de branche daarbinnen.

Krachtige strategische jaarplannen

Heeft u voor ogen waar u als vereniging naartoe wilt in de komende jaren en hoe u dat verpakt in uw strategische jaarplannen? Lees hier hoe de BGN  (De Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland) een heldere stip aan de horizon kreeg en op welke wijze zij van toegevoegde waarde waarden blijven.

(more…)

Elma Media heeft de BGN als inhoudelijk partner geadviseerd en begeleidt bij de totstandkoming van het strategische beleidsplan.

Bni verbindt leden met de community app

Snel, direct en op elk moment met uw leden communiceren en hen met elkaar verbinden? Dat kan met de Netwerkapp. De Bni introduceert de app begin juni bij haar leden.

(more…)

Het is de perfecte online tool als het gaat om (ver)binden en behouden van leden.

6 tips om generatie Y te winnen

De jongste generatie branchegenoten aantrekken moeilijk? Niet als u als vereniging duidelijk uw toegevoegde waarde toont. Met deze tips is succes verzekerd.

(more…)

Ga voor persoonlijke communicatie. Laat de jongeren actief meepraten, -denken en -beslissen. Geef hen verantwoordelijkheid en biedt doorgroeimogelijkheden.

Kom ook naar Elma Inspiration Day 2017 #2!

Hoe kunt u uw vereniging het best positioneren? En hoe zorgt u ervoor dat u bekend wordt onder uw doelgroep en uw boodschap via de juiste kanalen overbrengt? Dat staat centraal tijdens de Elma Inspiration Day op donderdag 26 oktober van 13.00 tot 17.00 uur. 

(more…)

Let op: Dit keer vindt het event in Mechelen (België) plaats.

Facebook inzetten voor ledenwerving en -binding

Heeft u als vereniging moeite om in contact te komen met potentiële leden? En vindt u het lastig om bestaande leden te overtuigen van de meerwaarde van het lidmaatschap van uw branche- of beroepsvereniging? Denk dan ook eens aan Facebook: dé manier voor ledenbinding en –werving.

(more…)

Het is noodzaak uw boodschap af te stemmen op uw doelgroep, maar ook op waar uw doelgroep zich bevindt.

Adfiz zet in op ledengroei

Meer zichtbaar zijn: dat was een van de speerpunten voor Adfiz, de branchevereniging van onafhankelijk financieel adviseurs, in 2016. Jezelf laten zien, meer persoonlijk contact én een magazine resulteerden in het gewenste effect, want meer kantoren sluiten zich bij de vereniging aan. Hoe Adfiz dat precies realiseerde, vertelt Dorien Aaftink, communicatieadviseur bij Adfiz hier.

(more…)

Het lidmaatschap van een branchevereniging is geen impulsaankoop, je moet voortdurend in beeld zijn met je toegevoegde waarde.

Van lid naar ambassadeur

Leden binnenhalen is één, ze behouden twee. Zijn ze eenmaal binnen, dan is het waardevol als ze als ambassadeur voor de vereniging fungeren. Betrokken leden zijn de beste ambassadeurs voor uw vereniging. Niet voor niets was het thema van de Elma Inspiration Day 2017 op 6 april jl. dan ook ‘Van lid naar ambassadeur’.

(more…)

Alles nog eens nalezen? Of heeft u het event moeten missen? Lees hier het verslag en download de presentaties.

Leden centraal in nieuw vakblad FOCWA

Aan de kracht van print magazines kunt u niet meer voorbijgaan. Ook Vereniging FOCWA Schadeherstel koos recent expliciet voor het (samen met Elma Media) opstarten van een vakblad als aanvulling op de bestaande communicatiemix. “Een magazine maakt FOCWA letterlijk ‘tastbaar’”, zegt FOCWA-directeur Femke Teeling.

(more…)

Dit magazine laadt het verhaal van FOCWA als dé brancheorganisatie in de schadeherstelsector.

Kappersbranche kiest voor Elma Media

Even geleden berichtte NU.nl dat de kappersbranche nog niet hersteld is van de crisis. Maar de stijgende lijn is ingezet en de branchevereniging voor ondernemende kappers ANKO gaat de toekomst optimistisch tegemoet. ANKO heeft niet alleen een nieuwe communicatiemanager en directeur, maar ook een kersverse mediapartner: Elma Media.

(more…)

”Hoewel het blad al goed gewaardeerd werd, willen we samen met Elma Media ons magazine naar een nog hoger niveau brengen."

CBS kwartaalmonitor: grootste jaarlijkse omzetstijging VHG-leden in 6 jaar

VHG-leden behaalden in 2016 4,4 procent meer omzet dan in 2015. Dat is de hoogste groei in zes jaar tijd. Dat blijkt uit de kwartaalmonitor die het CBS heeft gepubliceerd.

(more…)

In het laatste kwartaal van 2016 boekten alle VHG-vakgroepen meer omzet dan in dezelfde periode van het voorgaande jaar.

Elma Media kersverse partner van DNA

Verenigingsprofessionals inspireren en professionaliseren: dat vinden wij bij Elma Media belangrijk. Daarom zijn wij sinds kort partner van De Nederlandse Associatie (DNA). Een samenwerking die past bij onze drive om verenigingen op diverse vlakken te ontzorgen en te inspireren.

(more…)

Een samenwerking die past bij onze drive om verenigingen op diverse vlakken te ontzorgen en te inspireren.