Door de Corona-maatregelen kunnen evenementen zeer beperkt georganiseerd worden. Dit heeft grote impact op de evenementensector. Ook verenigingen kampen hier mee; fysieke congressen en beurzen kunnen hierdoor niet of nauwelijks plaatsvinden. Fieldlab Evenementen werkt intensief aan een plan voor veilige en verantwoorde evenementen met een verhoogde bezoekerscapaciteit. Dat gebeurt in samenwerking met de wetenschap en… Lees verder Fieldlab evenementen
NVS-NVL en VvSL gaan samen verder als nieuwe vereniging
De NVS-NVL en de Vereniging voor Schooldecanen en Loopbaanbegeleiders (VvSL) gaan per 1 juli verder als één gezamenlijke vereniging. Op donderdag 25 maart stemden de leden van beide verenigingen voor de fusie. Met dit besluit is de weg vrijgemaakt voor een krachtige en toekomstbestendige vereniging. De NVS-NVL werkt al enkele jaren en in toenemende mate… Lees verder NVS-NVL en VvSL gaan samen verder als nieuwe vereniging
130 jaar KNS, een verenigde branche maakt het verschil
Door verenigd te zijn als Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) worden de belangen van de ambachtelijke slagers in Nederland al 130 jaar behartigd. Op 11 maart bestond de vereniging officieel 130 jaar en is daarmee één van de oudere brancheverenigingen in Nederland. Deze lange geschiedenis bewijst de noodzaak en het succes van collectieve vertegenwoordiging. Als de… Lees verder 130 jaar KNS, een verenigde branche maakt het verschil
Het Notariaat: Herkenbaar maar dan anders
Het vakblad voor notarissen, het Notariaat, heeft een metamorfose ondergaan met een nieuwe bladformule en een nieuwe vormgeving. Het eerste nummer viel vrijdag 12 februari op de mat. Het vernieuwde Notariaat Magazine is ook online te vinden op knb.nl. Hier zijn de artikelen gemakkelijk online te lezen, worden video’s geplaatst en polls gehouden. De Koninklijke… Lees verder Het Notariaat: Herkenbaar maar dan anders
De Slager in een nieuw jasje
In de samenwerking met Elma voor de uitgave van het KNS-ledenblad De Slager kwam de mogelijkheid van een restyling ter sprake. Een goed idee maar ook een uitdaging. De Slager is al heel lang het ledenblad van de KNS en kent een aantal vaste elementen. De branche herkent zich in bepaalde kleuren en beelden. Desondanks is… Lees verder De Slager in een nieuw jasje
De markt werkt al 100 jaar
De Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel is de ondernemersorganisatie voor de ambulante ondernemers in Nederland. De CVAH zet zich in voor de toekomst van de ambulante handel als collectief en het zakelijk welzijn van de aangesloten individuele marktondernemers in het bijzonder. Twaalf keer per jaar verschijnt hun magazine De Koopman waarin de CVAH haar… Lees verder De markt werkt al 100 jaar
VHG Imagocampagne zakelijke markt
Hoe maak je de meerwaarde van een VHG-groenprofessional zichtbaar in de particuliere en zakelijke markt? De VHG-imagocampagne is van start gegaan. Met deze campagne wil Koninklijke Vereniging van Hoveniers en Groenvoorzieners (VHG) de meerwaarde van de groenprofessional zichtbaar maken bij het publiek. De Levende Tuin en het Levende Gebouw gelden daarvoor als basis: de VHG-groenprofessional… Lees verder VHG Imagocampagne zakelijke markt
Waardering FOCWA-magazine
Gaat u in dit tijdperk als branchevereniging nog met een magazine starten? Hebben leden wel een vakblad nodig als zij de noodzakelijke informatie voor het uitoefenen van hun vak gewoon van internet kunnen halen? Het antwoord is simpel: ja, een magazine is zeker nodig! Een magazine doet meer dan de benodigde vakinformatie leveren. Een magazine… Lees verder Waardering FOCWA-magazine
Sonja Cats (Adfiz) is uitgeroepen tot ‘Verenigingstalent van 2020’
Sonja Cats, Hoofd Ledenzaken bij Adfiz, is eind vorig jaar uitgeroepen tot Verenigingstalent van 2020. Leden van De Nederlandse Associatie konden tijdens de Week van de Vereniging stemmen op één van de drie finalisten. Met een ruime meerderheid van de stemmen heeft Sonja de award gewonnen. De jury van de DNA Awards was op zoek… Lees verder Sonja Cats (Adfiz) is uitgeroepen tot ‘Verenigingstalent van 2020’
Corona en de zichtbaarheid van verenigingen
In de coronatijd zijn de verenigingen dagelijks in het nieuws. Verenigingen proberen enerzijds aan hun achterban te laten zien dat zij als belangenbehartiger op komen voor hun leden en anderzijds beïnvloeden zij politiek Den Haag op deze wijze. Naast de zichtbaarheid op televisie bij o.a. talkshows en in de andere media is een actief lobbybeleid… Lees verder Corona en de zichtbaarheid van verenigingen
VHG ontvangt predicaat Koninklijk
Branchevereniging VHG mag zich vanaf december jl. ‘Koninklijke Vereniging van Hoveniers en Groenvoorzieners’ noemen. Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander heeft deze eretitel toegekend aan de branchevereniging die dit jaar 100 jaar bestaat. Voorzitter Rien van der Spek en directeur Egbert Roozen namen het bijbehorende predicaat in ontvangst uit handen van Hans Oosters, commissaris van de Koning… Lees verder VHG ontvangt predicaat Koninklijk