NBA

Op welke wijze sluiten de media van de NBA goed aan bij de wensen en behoeften van haar leden? En hoe maken we de exploitatie ook rendabel?
Accountant magazine cover

De Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) is de publiekrechtelijke beroepsorganisatie van en voor alle 21.000 accountants in Nederland.

Communicatiestrategie:
diensten-strategie11-75x75Elma heeft de NBA begeleid en geadviseerd bij de herpositionering van de Accountant mediamix. Wij zien dat de rol van elk communicatiemiddel verandert, maar hoeveel nieuwe mogelijkheden het huidige digitale tijdperk ook biedt: print blijft een onmisbaar onderdeel van de mediamix. Daarvan was ook de NBA overtuigd.

Creatie:
diensten-online-marketing11 (1)Om de accountants op een inspirerende manier te informeren, is de mediamix van Accountant in een nieuw jasje gestopt. In een tijdperk dat men meer ’scant’ dan leest, is het belangrijk dat het vernieuwde magazine uitnodigend is met diverse instapmomenten.

Door gebruik te maken van inspirerend fotomateriaal, het toepassen van streamers en een heldere bladformule weet de NBA haar leden nog beter te binden, te inspireren en te informeren.

Het vernieuwde vakblad Accountant verschijnt vanaf 2015 vier keer per jaar met twee aanvullende specials. De inhoud is thematischer geworden met opinie en diepgang. Het nieuws is vrijwel geheel uit de uitgave verdwenen en wordt nu verspreid via de website en de digitale nieuwsbrief. Kortom een uitgave die tot aandachtig lezen uitnodigt en waar men echt voor gaat zitten. De site is volledig responsive opgezet zodat zowel op pc, tablet als mobiel automatisch geschaald wordt.

Exploitatie:
magazineBinnen Elma heeft ons dedicated salesteam dagelijks contact met organisaties en bedrijven die relevant zijn voor de accountantssector. Samen met de adverteerder wordt er een effectieve mediacampagne ontwikkeld om op het juiste moment onder de aandacht te komen bij duizenden accountants.

De mediamix bestaat uit 6 printuitgaven, een website, een daarbij behorende digitale nieuwsbrief en de accountantsdag. De afgelopen jaren hebben wij de adverteerderskring uitgebouwd. Dit leidde ondanks een dalende advertentiemarkt tot een inkomstenstijging van 35%.