Adfiz

Benieuwd hoe Adfiz de afstand tussen de vereniging en haar leden verkleint?

Adfiz is de branchevereniging van onafhankelijk financieel adviseurs. Het marktaandeel van de Adfiz-leden in de intermediaire distributie is ongeveer 50%.

Creatie:
diensten-online-marketing11 (1)Ooit had Adfiz, de branchevereniging van onafhankelijk financieel adviseurs, een ledenblad. De communicatie met leden verliep de laatste jaren echter volledig digitaal. Totdat de vereniging merkte dat de afstand tussen leden en vereniging groter werd. Besloten werd om samen met Elma een nieuw magazine te ontwikkelen dat het verenigingsgevoel leven in moet blazen.

Door middel van achtergrondartikelen, verdiepende interviews, ervaringsverhalen, reportages, opiniestukken, recensies en informatieve rubrieken creƫert Adfiz met dit blad toegevoegde waarde voor haar leden. Het magazine verschijnt drie keer per jaar met een oplage van 1.500.

Elma ontwikkelde voor Adfiz de bladformule en het ontwerp. We zijn vertegenwoordigd in de redactieraad en het redactieteam en verzorgen een groot deel van de tekstuele invulling en de bijkomende fotografie. Ook verzorgen we de acquisitie en produceren en verspreiden we het magazine.

Exploitatie:

magazineHet lanceren van een magazine gaat gepaard met kosten. Om de kosten te drukken, bieden wij de toeleveranciers een waardevol platform aan. Samen met de adverteerder wordt er een effectieve mediacampagne ontwikkeld om op het juiste moment onder de aandacht te komen bij de onafhankelijk adviseurs. De mediamix bestaat uit het magazine, de website en een daarbij behorende nieuwsbrief.

Klik hier voor het interview ”Adfiz kiest bewust voor vakblad in print” met Joerie van Looij (Hoofd Communicatie bij Adfiz).